970867
چهارشنبه  02  آبان  1397

خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی - آنا

پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1397 ساعت 11:01

رئیس انجمن ناشران کودک و نوجوان:

قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده‌است

رئیس انجمن ناشران کودک و نوجوان گفت: از نمایشگاه بیست و سوم به بعد با افت بازدیدکننده روبه‌رو شده‌ایم چراکه قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده، مکان نمایشگاه ثابت نیست و جای ناشران متغیر است.

نادر قدیانی، رئیس انجمن ناشران کودک و نوجوان و مدیر انتشارات قدیانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری آنا درباره دو دیدگاه فروش و عدم فروش کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: وقتی که سی و یک سال قبل نمایشگاه بین‌المللی کتاب برای اولین بار برگزار شد، انتشارات قدیانی کتاب‌های کمی داشت اما با این حال در این نمایشگاه غرفه داشتیم. از آن تاریخ سی و یک سال می‌گذرد. از آن زمان تا حالا نمایشگاه رشد چشمگیر و روبه جلویی داشته است. تا نمایشگاه بیست و سوم بازدیدکنندگان بیشتر می‌شدند و ناشران هم از نظر تعداد و هم از نظر تنوع عناوین، فروش روبه جلویی داشتند و همه شاخص‌ها مورد قبول بود.

وی در ادامه افزود: با توجه به حضور مردم و رشدی که در آن سال‌ها صورت گرفت بنیانگذاران، متولیان و مسئولان ادامه‌دهنده نمایشگاه از برنامه‌هایشان عقب ماندند و نتوانستند خودشان را با مردم هم‌گام کنند و به دلیل همین جاماندگی نتوانستند امکانات زیرساختی، مکان نمایشگاه و مدیریت الکترونیک را همسو کنند.

قدیانی اظهار کرد: از نمایشگاه‌هایی که در دنیا برگزار می‌شود، نمایشگاه کتاب فرانکفورت و بولونیا بسیار شناخته شده هستند و دوستان مخالف فروش کتاب در نمایشگاه، این دو نمایشگاه را الگو قرار می‌دهند و یک سری صحبت‌هایی می‌کنند که خودشان هم می‌دانند شدنی نیست، به عنوان مثال اگر دیگر فازهای شهر آفتاب کامل بود چه اشکالی داشت که در یک سالن خاصی از آن کتاب، آثار تصویرگران و... به نمایش گذاشته می‌شد اما در شرایط امروز که از نمایشگاه بیست و سوم به بعد با افت بازدیدکننده روبه‌رو هستیم، قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده، مکان نمایشگاه ثابت نیست و جای ناشران متغیر است. از سویی دیگر برای پیدا کردن یک غرفه خانواده‌ها با مشکل مواجه هستند، گفتن این صحبت‌ها درست نیست.

عضو هیات موسس شرکت توسعه محصولات فرهنگی هنری دنیای ماه پیشونی افزود: برخی که این صحبت‌ها را می‌کنند به دلیل استقبال کم مردم از کتاب‌هایشان عملا مدیریت نمایشگاه برایشان مشکل شده و صرفه اقتصادی ندارد و به همین دلیل برای بهره‌برداری از این شرایط به نفع کتاب‌فروشان شعار می‌دهند یا این‌که هدف انتخاباتی دارند و صداقتی در صحبت‌هایشان دیده نمی‌شود. این در حالی است که در نمایشگاه بولونیا هم فروشی اتفاق نمی‌افتد، اما ناشران این کشور در سالن اختصاصی خود و در جای دیگری فروش دارند و جای جداگانه‌ای برای ناشران وجود دارد. در ابتدا ممکن است افراد متوجه این شعارها نشوند، اما مردم هوشمند و مطلع هستند و به مرور زمان متوجه نیت این افراد می‌شوند.

برچسب‌ها

بیشتر بخوانید

نظرات

رستاخیز عاشقی، ترکیب مقبول عشق و عدالت

مدلسازی و تحلیل آماری داده‌های طول عمر منتشر شد

بررسی دلایل و علل تمایل ایرانیان به مصرف کالای خارجی منتشر شد

چاپ سوم رمان خواب باران در راه است

«سه دختر حوا» چه می‌خواهند؟

نوشیدن چای نعنا و سفر به مراکش ناشناخته

هرس،راوی دغدغه‌های جنگی زنانه در بستر بحران

مدعیان مهدویت و هزاره‌گرایان را بهتر بشناسیم

انرژی‌های تجدیدپذیر منتشر شد

آمار انتشار کتاب 16 درصد کاهش یافت

مرور30 سال حبس و مقاومت با حقیقت سمیر قنطار

مدلسازی و تحلیل آماری داده‌های طول عمر منتشر شد

مدعیان مهدویت و هزاره‌گرایان را بهتر بشناسیم

انرژی‌های تجدیدپذیر منتشر شد

«سه دختر حوا» چه می‌خواهند؟

نوشیدن چای نعنا و سفر به مراکش ناشناخته

بررسی دلایل و علل تمایل ایرانیان به مصرف کالای خارجی منتشر شد

هرس،راوی دغدغه‌های جنگی زنانه در بستر بحران

چاپ سوم رمان خواب باران در راه است

رستاخیز عاشقی، ترکیب مقبول عشق و عدالت

گفتگوی ویـژه

گـزارش

دیدگاه

پیشخوان روزنامه