دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 بهمن 1399 - 13:33
جاجوندیان مطرح کرد؛

جزئیات برگزاری آزمون اصول و مهارت پرستاری در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد

رئیس دانشكده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد، جزئیات برگزاری آزمون اصول و مهارت پرستاری در این دانشگاه را تشریح کرد.
کد خبر : 561398
_MG_7640.jpg

رؤیا جاجوندیان در حاشیه بازدید از محل برگزاری آزمون پايان ترم اصول و فنون مامايی و اصول و مهارت پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در بجنورد اظهار كرد: در روزهای ناآرام كه جهادگران و سربازان سلامت در خط مقدم مراكز درمانی به دفاع از هموطنانمان استوار ایستاده‌اند و الگوی استقامت و فداكاری را برای ما به تصویر كشیده‌اند، حضور دانشجویان پرستاری و مامایی در این دانشكده و مشاركت فعال در كلاس‌های عملی و بالینی سرآغاز دوره‌ای پرامید و آكنده از تلاش در تأثیرگذاری اجتماعی است.


وی اضافه كرد: هدف دانشكده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد تربیت دانشجویانی است كه پس از آموزش طبق بالاترین استانداردهای منطقه‌ای، كشوری و بین‌المللی در آینده بتوانند در جایگاه نیروی انسانی كارآمد و متعهد به ارزش‌ها و اصول اخلاق حرفه‌ای و قوانین اسلامی در بالاترین سطح مورد انتظار به رسالت خود در ارتقای سلامت جامعه بپردازند و در تمام مراحل كاری و زندگی خود دادگر و پاسخگو در برابر جامعه باشند.


رئیس دانشكده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد افزود: ترم تحصیلی جاری با تمام دشواری‌ها و محدودیت‌هایی كه به دلیل پاندمی كرونا برای دانشكده ایجاد شده بود به نحوی شایسته صورت گرفت و دانشجویان به موازات حضور در كلاس‌های مجازی دروس نظری با رعایت پروتكل‌های بهداشتی در گروه‌های پنج و 6 نفره در كلاس‌های عملی دروس پایه از جمله فیزیولوژی، بیوشیمی و بافت‌شناسی و درس اصول و فنون پرستاری و مامایی حضور فعال داشتند.


جاجوندیان درباره برگزاری آزمون پایان ترم درس اصول و فنون مامایی و اصول و مهارت پرستاری عنوان کرد: آزمون پایان ترم درس اصول و فنون مامایی و اصول و مهارت پرستاری كه نخستین درس تخصصی بالینی دانشجویان برای ورود به عرصه درمان است با حضور استادان گروه در امر ارزشیابی و تعدادی از دانشجویان ترم‌های عرصه پرستاری و مامایی با كیفیت مناسب و رعایت پروتكل‌های بهداشتی در بخش آموزش مهارت‌های بالینی دانشكده پرستاری و مامایی برگزار شد.


وی توضیح داد: دانشجویان پرستاری و مامایی در این درس، تكنیک‌های پایه و اصول اصلی مراقبت از بیمار و مداخلات پرستاری از جمله انواع تزریقات، پانسمان، كنترل علائم حیاتی، سونداژ، اكسیژن‌تراپی، اكسیژن درمانی و ... را به‌صورت عملی و نظری می‌آموزند.


رئیس دانشكده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد با اشاره به امكانات و تجهیزات دانشكده پرستاری و مامایی این دانشگاه تبیین كرد: بخش آموزش مهارت‌های بالینی در دانشكده پرستاری و مامایی این دانشگاه از مراكز بسیار مجهز آموزشی در كشور بوده كه مجهز به مانكن‌های لازم برای آموزش مداخلات و اصول اصلی پرستاری و مامایی است.


جاجوندیان بیان کرد: شبیه‌سازی این مركز در انطباق كامل ساختاری با مراكز بهداشتی درمانی و بیمارستان، محیط را برای آموزش پایه اصول پرستاری و مامایی دانشجویان پیش از ورود به بالین مهیا كرده است.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته