دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1394 - 11:45

پهپادی که خلافکاران را تعقیب و از آنها عکاسی می‌کند + ویدئو

کسانی که ورودممنوع می‌روند، به محدوده‌های ممنوع وارد می‌شوند یا در محل نامناسب پارک می‌کنند باید روش دیگری برای کارهای خلاف خود بیابند چون پهپاد تازه، می‌تواند آنها را آن قدر تعقیب کند تا عکس مناسبی از پلاک خودرو بیندازد.
کد خبر : 55762

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Engaget، یکی از مشکلات شرکت‌های امنیتی و سازمان این است که دوربین‌های کنترل خودکار، دارای نقص‌هایی به نام «زاویه و میدان دید» هستند و در صورتی که دزدان یا خلافکاران از این زاویه و میدان دید آگاه باشند، می‌توانند از چنگ دوربین‌ها فرار کنند. شرکت سکام (Secom) ژاپن طی اعلامیه‌ای از پهپاد تازه خود رونمایی کرد که تا حدود بسیار زیادی این مشکل را برای دست‌اندرکاران امنیتی حل کرده است.


پهپاد سکام قادر است اتومبیل خلافکار را (هر خلافی که برای پهپاد تعریف شده باشد) پس از ورود به محدوده ممنوع شناسایی و برای عکاسی از پلاک، آن‌ را تعقیب کند. این پهپاد کارها را به‌صورت خودکار و بدون نیاز به کمک انسان انجام می‌دهد و می‌تواند به کابوسی برای خلافکاران شهری تبدیل شود.


دوربین این پهپاد قادر است از چهره راننده و پلاک خودرو عکس‌هایی با وضوح بالا تهیه کند که در یافتن مظنون کمکی اساسی محسوب می‌شود. یکی از نقص‌هایی که هنوز در این پهپاد مانع از بهترین کارآیی می‌شود، سرعت پایین آن است.


پهپاد سکام می‌تواند حداکثر با سرعت شش مایل در ساعت (10 کیلومتر در ساعت) حرکت کند و اگر دزدها بدانند با چه سرعتی باید فرار کنند، این پهپاد نمی‌تواند کارش را به‌درستی انجام دهد و شکست می‌خورد اما همین اندازه‌ هم برای ایجاد یک انقلاب در عکس‌ها و ویدئوهای امنیتی کافی است.


شرکت سکام اعلام کرده که امکان خرید این وسیله برای عموم وجود ندارد و تنها سازمان‌های دارای مجوز می‌توانند درخواست آن‌ را داشته باشند اما وقتی قیمت این پهپاد منتشر شد، مشخص شد که این قانون چندان هم دست‌وپاگیر نیست و اصولا کسی توانایی خرید آن‌ را ندارد.


هر کدام از پهپادهای تازه به قیمت 6620 دلار فروخته می‌شود و سکام ماهانه 41 دلار دیگر برای ارائه خدمات امنیتی مطالبه می‌کند. با وجود قیمت بالای این وسیله، برآورد می‌شود شرکت‌های خصوصی ارائه‌دهنده خدمات امنیتی و سازمان‌های شهری، از آن استقبال خواهند کرد چراکه نیروی کار زیادی را حذف می‌کند و بسیاری از امور را بدون نیاز به انسان انجام می‌دهد. تصور کنید اگر باری کنترل تخلفات رانندگی در ایران بخواهیم از این پهپاد بهره بگیریم، چه تعدادی از آنها مورد نیاز خواهد بود؟


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

برچسب ها: پلاک خودرو پهپاد
ارسال نظر
هلدینگ شایسته