دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آذر 1399 - 13:50
معاون وزیر میراث‌فرهنگی مطرح کرد؛

آزادسازی عرصه تپه باستانی بازگیر شهرستان مینودشت

معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: حریم تپه باستانی بازگیر مینودشت با تخصیص اعتبار برای خرید واحدهای ساکن در پیرامون این محوطه تاریخی ۶ هزارساله آزاد می‌شود.
کد خبر : 547394
photo_2017-11-11_09-33-27.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدحسن طالبیان در نشست پیگیری بررسی آزادسازی عرصه تپه باستانی بازگیر شهرستان مینودشت بیان کرد: در یک ماه آینده باید طرح جابه‌جایی افراد ساکن بر روی تپه تاریخی بازگیر شهرستان مینودشت تهیه شود.


وی خاطرنشان کرد: پیش‌شرط انجام این کار، تأمین یک قطعه زمین مناسب توسط بنیاد مسکن استان با هماهنگی فرمانداری و بخشداری مینودشت برای جابه‌جایی این واحدهای مسکونی است.


معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تأکید بر این‌که تپه تاریخی بازگیر با بیش از ۶ هزار سال قدمت از ظرفیت‌های مهم گردشگری مینودشت و گلستان است، گفت: بعد از آزادسازی این محوطه، تبدیل آن به سایت موزه روباز و منطقه گردشگری در دستور کار قرار خواهد گرفت.


رضا آریان‌پور نماینده مردم شهرستان‌های گالیکش، مینودشت، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست گفت: حفظ میراث‌فرهنگی وظیفه همگان است و همه ما باید به اهمیت این موضوع توجه داشته باشیم. باید به مشکلات مردم توجه داشت و نباید با فرض این‌که مکان تاریخی و... است غافل شویم و پیگیر راهکاری برای حل مشکلات مردم نباشیم.


آریان‌پور خاطرنشان کرد: این مکان می‌تواند در صورت آزادسازی مکان مناسبی برای جذب گردشگران و توسعه گردشگری شهر باشد.


احمد تجری مدیرکل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان نیز در این نشست عنوان کرد: تپه باستانی بازگیر یک سایت موزه باارزش فرهنگی و تاریخی برای مردم منطقه و استان است.


وی تصریح کرد: در مجموع ۲۱ پلاک ثبتی در محوطه و تپه باستانی وجود دارد که باید همه دستگاه‌ها در راستای تسهیل و رفع موانع موجود تلاش کنیم.


تجری افزود: مطمئن هستیم با هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط و همت فرماندار و نماینده مجلس این دغدغه مردمی قابل ‌حل است.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته