دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1399 - 17:52
به مناسبت روز جهانی تلویزیون؛

آیا پایان عصر تلویزیون نزدیک است؟+ آمار

جدیدترین آمارها نشان می‌دهد مردم سراسر دنیا، به‌ویژه جوانان، کمتر از گذشته تلویزیون تماشا می‌کنند و بیشتر مشغول اینترنت و تلفن‌همراه هستند.
کد خبر : 542348
DRkYzdlNzA1N.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه فناوری خبرگزاری آنا از استاتیستا، تلویزیون برای چندین دهه ازنظر استفاده روزانه از رسانه‌ها، رتبه اول را به خود اختصاص داده بود. اما برای اولین بار در سال 2019 مجموع استفاده از اینترنت در جهان بیش از تلویزیون شد؛ مجموع استفاده از اینترنت هر فرد در سال گذشته 170 دقیقه در روز بود، و تماشای روزانه تلویزیون 167 دقیقه.


به‌عنوان‌مثال در کشور آمریکا، افراد 18 سال به بالا به‌طور متوسط بیش از 4 ساعت در روز را به تماشای تلویزیون می‌گذرانند، و همچنین 3 ساعت و 45 دقیقه از وقت خود را با تلفن هوشمند سپری می‌کنند. این در حالی است که افراد 50 سال به بالا نزدیک به 6 ساعت و افراد بالای 65 سال (جمعیت بازنشسته) 7 ساعت در روز را مقابل تلویزیون می‌گذرانند.



با نگاهی دقیق‌تر به آمار می‌توان گفت روند کنونی می‌تواند در درازمدت منجر به نابودی شبکه‌های تلویزیونی شود. چراکه افراد جوانان به‌طور قابل‌توجهی کمتر تلویزیون تماشا می‌کنند و بیشتر وقت خود را صرف اینترنت، تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.


انتهای پیام/4112/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته