دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1399 - 10:34

دانشجویان دانشگاه کابل: ما را نکشید گلوله کم می‌آورید

تعدادی از دانشجویان دانشگاه کابل یک روز پس از حمله داعش به این دانشگاه تجمع اعتراضی برگزار کردند. 
کد خبر : 527920
_115200875_whatsubject.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، تعدادی از دانشجویان دانشگاه کابل یک روز پس از حمله داعش به این دانشگاه تجمع اعتراضی برگزار کردند. 


در بنرهایی که دانشجویان به همراه داشتند نوشته شده: ما را نکشید، گلوله کم می‌آورید. ما زیاد هستیم. دانشجویان معترض خواهان برگشت آرامش به دانشگاه هستند. 


در حمله روز گذشته داعش به این دانشگاه 22 نفر کشته و دست کم 40 نفر زخمی شده‌اند. دولت افغانستان نیز روز سه شنبه 13 آبان ماه به عنوان عزای عمومی اعلام کرد. 


در این میان علی صادقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد افغانستان در دیداری که با عباس بصیر وزیر تحصیلات عالی افغانستان داشت، از آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای همکاری با افغانستان خبر داد. 


صادقی در این دیدار گفت: دانشگاه آزاد اسلامی حتی برای کمک به مجروحان حادثه کابل نیز آماده است. 


پیش از این دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در بیانیه‌ای این حادثه را محکوم کرد و شهادت جمعی از اساتید و دانشجویان را تسلیت گفت. وی در این بیانیه نوشت: امید است که افغانستان عزیز پیوسته در سایه امنیت کامل به سر برد و مراکز علمی این کشور اسلامی همسایه در محیطی آرام، این رسالت مقدس را بر دوش بکشند و همکاری های دانشگاهی و علمی دو کشور به ویژه در عرصه دانشگاه آزاد اسلامی روز به روز گسترش بیشتری یابد.


دکتر علی اکبر ولایتی، رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در پیامی این حادثه را محکوم کرد و شهادت دانشجویان و اساتید را محکوم کرد. 


وی در این پیام آورده است: حمله به دانشگاه و ترور افراد بی‌دفاع که در جهت ارتقا اندیشه و فکر گام بر می‌دارند نشانه بزدلی و حقارت جنایتکارانی است که صلح و ثبات در افغانستان که در منطقه و جهان را نشانه رفته‌اند. وی در این پیام نوشت: باید در برابر تروریست‌ها و حامیان آنان با قدرت و قوت ایستادگی و مبارزه کرد.


انتهای پیام/4040/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته