دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آبان 1399 - 10:45
دکتر ولایتی:

ایران حامی برقراری صلح و خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان است

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل اعلام کرد ایران از برقراری صلح و خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان حمایت می‌کند.
کد خبر : 526372
299A6182.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی و بین‌الملل گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، دکتر علی‌اکبر ولایتی عصر روز گذشته با «عبدالغفور لیوال»، سفیر افغانستان در تهران دیدار و گفتگو کرد.


وی در این دیدار با بیان مشترکات فراوان دینی، فرهنگی، تاریخی و زبانی دو کشور ایران و افغانستان و ابراز نگرانی از ۴۰ سال درگیری و جنگ در این کشور گفت: هر نوع جنگی میان مسلمانان خلاف است، زیرا خون مسلمان حرمت دارد و جمهوری اسلامی ایران مخالف ادامه جنگ در افغانستان است و از استقرار صلح و ثبات حمایت و به آن کمک می‌کند.


مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با حمایت از برقراری صلح و خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به خطر حضور داعش در این کشور پرداخت و بر ضرورت مبارزه جدی با آن تأکید کرد‌.


در ادامه این دیدار سفیر افغانستان با ارائه گزارشی از تحولات اخیر این کشور، از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از صلح و ساختارهای قانونی جمهوری اسلامی افغانستان قدردانی و تشکر کرد.


لیوال با بیان اهمیت و نقش علمای اسلام در دعوت گروه‌ها و جریانات مختلف در جهان اسلام به صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز با یکدیگر ابراز امیدواری کرد علمای جهان اسلام در این مقطع حساس از تاریخ افغانستان با دعوت به دوستی و برادری اسلامی موجب تقویت صلح و ثبات در افغانستان شوند.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته