دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1399 - 12:02
دبیر بورد رادیولوژی ایران:

کمبود رادیولوژیست در کشور نداریم

دبیر بورد رادیولوژی ایران با اشاره به ضرورت ایجاد رشته‌های مختلف فلوشیب در رشته رادیولوژی گفت: کمبود واقعی رادیولوژیست در کشور نداریم.
کد خبر : 522957

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حسن هاشمی با اشاره به برگزاری سی و ششمین کنگره سالیانه انجمن رادیولوژی ایران که ۱۳ الی ۱۶ آبان بصورت وبینار برگزار می‌شود، گفت: مباحث مختلفی در حوزه رادیولوژی با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته  به صورت مجازي با توجه به شرايط  پاندمی بيماری كرونا در این کنگره ارائه می‌شود و انتقال تجربیات نیز میان شرکت کنندگان انجام خواهد گرفت.


وی در ادامه به موضوع فلوشیپ در رادیولوژی ایران اشاره کرد و افزود: رادیولوژی در ایران تخصصی است و چندان به صورت فوق تخصصی تاکنون مورد توجه قرار نگرفته و این در حالی است که رشته‌های  تخصصی مختلف، مجوز تربيت فلوشیپ  و فوق تخصص‌های متعدد دارند.


دبیر بورد رادیولوژی ایران با اشاره به آمار فعالیت رادیولوژیست‌ها در کشور، گفت: در حال حاضر 2 هزار و 600 راديولوژيست در سراسر کشور داریم و کمبودی در این زمینه وجود ندارد البته شاید توزیع رادیولوژیست‌ها در کشور نامناسب باشد چرا که تمايل به كار در پزشكان و رادیولوژیست‌ها جهت فعالیت  در  بخش‌های دولتی پس از اتمام طرح کمتر است ولی در بخش خصوصی در تمامي شهرهای كوچک هم راديولوژيست فعال وجود دارد.


انتهای پیام/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته