دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1399 - 16:39

شهدای "خان طومان" چه کسانی هستند؟

پیکر ۸ تن از شهدای مدافع حرم که طی سال‌های گذشته در منطقه خان طومان سوریه به شهادت رسیده بودند، شناسایی شد.
کد خبر : 522744
BS0K9165.jpg

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، «خان طومان» شهرکی در جنوب غربی شهر حلب سوریه و در فاصله 10 تا 15 کيلومتری جنوب اين شهر قرار دارد. اين شهرک به دليل نزديکي به اتوبان حلب - دمشق از اهميت تدارکاتي ويژه‌اي برخوردار است.


شهرک خان طومان يکی از اصلی‌ترين راه‌های کمک‌رسانی گروه‌هاي مسلح مخالف دولت بشار اسد به يکديگر از شمال به جنوب استان حلب است. خان طومان در سال‌هاي گذشته در کنترل مخالفان سوريه بود اما در ماه دسامبر 2015 به کنترل نيروهای سوری و هم‌پيمانان آنها درآمد. در اين فاصله يکبار تلاش تروریست‌ها برای بازپس‌گيری اين شهرک ناکام ماند، اما اين شهرک بارديگر به کنترل مخالفان اسد درآمد. درگیری‌های مختلفی در این منطقه بین نیروهای سوری و تروریست‌های انجام شده است که در یکی از مهم‌ترین درگیری‌ها در 21 دی‌ماه سال 1394 تعداد 14 تن از مدافعان حرم حضرت زینب (س) شهید شدند.


بازگشت شهدا به وطن


روز یکشنبه 20 مهرماه سردار سرتیپ دوم پاسدار ابوالقاسم شریفی مسئول ایثارگران کل سپاه  از شناسایی و تأیید هویت پیکر هفت تن از شهدای  مدافع حرم منطقه خان طومان سوریه در عملیات تفحص خبر داد و گفت: پیرو تدبیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر تفحص در محور خان طومان سوریه پس از آزادسازی این مناطق، گروه تفحص ایثارگران سپاه در منطقه مستقر شد و پس از ماه‌ها تلاش خستگی‌ناپذیر، پیکرهای مطهر تعدادی از شهدای جبهه مقاومت کشف شد.



پس از تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک سپاه، هویت پیکر هشت تن از شهدای مدافع حرم  استان‌های مازندران، البرز، قزوین و خوزستان شناسایی و تأیید شد و  پیکرهای مطهر شهدا به میهن اسلامی بازگشت.


شهدای تفحص شده منطقه خان طومان عبارتند از شهیدان والامقام رضا حاجی‌زاده، علی عابدینی،  محمد بلباسی، محمود رادمهر و حسن رجایی‌فر از استان مازندران، شهید زکریا شیری از استان قزوین، شهید مجید سلمانیان از استان البرز و شهید مهدی نظری از استان خوزستان.


انتهای پیام/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته