دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مهر 1399 - 16:34
در گردهمایی تبیین نقش شبکه بانکی در نظام تأمین مالی نوآوری کشور تأکید شد؛

عزم دولت برای تخصیص اعتبار مناسب به صندوق نوآوری

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان، جامعه‌ای خوش‌حساب و متعهد در بازپرداخت هستند؛ در این راستا صندوق نوآوری نیز برای رشد شرکت‌ها متناسب با استاندارد نظام بانکی فعالیت کرده است.
کد خبر : 519855
IMG_20201001_091454_389.jpg

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری آنا از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، علی وحدت طی سخنانی در گردهمایی تبیین نقش شبکه بانکی در نظام تأمین مالی نوآوری کشور بر بیشتر فعال شدن این نظام تأمین مالی تأکید کرد و گفت: نظام تأمین مالی کشور در حوزه نوآوری باید فعال شود تا بتوانیم تمام نیاز اکوسیستم نوآوری کشور را تأمین کنیم؛ بر این اساس صندوق نوآوری و شکوفایی از ابزارهای مختلفی چون صندوق‌های پژوهش و فناوری استانی و موضوعی و صندوق‌های جسورانه بورسی استفاده کرده است. برای شرکت‌های بزرگ که با بانک‌ها مراودات دارند و سیستم‌های بانکی را می‌شناسند از کمک نظام بانکی کشور استفاده شده است.


وی ادامه داد: تمامی بانک‌ها اذعان دارند که هیچ جامعه مخاطبی بهتر از شرکت‌های دانش‌بنیان در این وضعیت اقتصادی نبوده است. این شرکت‌ها جامعه‌ای خوش‌حساب و متعهد در بازپرداخت هستند در این راستا صندوق نوآوری و شکوفایی نیز برای رشد شرکت‌ها متناسب با استاندارد نظام بانکی فعالیت کرده است.


تقدیر از اقدامات صندوق نوآوری در نظام تأمین مالی نوآوری


در ادامه این گردهمایی سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری نیز از تخصیص منابع بیشتر برای صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد و گفت: از اقدامات صندوق نوآوری تشکر می‌کنم و امیدواریم این روند همچنان ادامه پیدا کند. با توجه به کم بودن بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی در نظر داریم در دولت اعتبار خوبی برای این صندوق تخصیص دهیم.


وی ادامه داد: امروز اقتصاد دانش‌بنیان توسعه یافته است به‌طوری‌که ۴۱ شرکت دانش‌بنیان به ارزش تقریبی ۲۵۰ هزار میلیارد ریال در بورس حضور دارند.


روح‌الله ذوالفقاری، معاون برنامه‌ریزی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در ابتدای این گردهمایی، گزارشی از عملکرد نظام بانکی کشور در همکاری با صندوق نوآوری ارائه کرد و گفت: صندوق نوآوری بیش از ۸ نوع تسهیلات را از طریق ۱۶ بانک ارائه و انواع خدمات ضمانت‌نامه را از طریق ۱۱ بانک به شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه می‌کند.


حرکت به سمت بیمه‌گری نوین با کمک صندوق نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان


در این گردهمایی همچنین غلامرضا سلیمانی، رئیس‌کل بیمه مرکزی در سخنانی گفت: با صندوق نوآوری همکاری می‌کنیم و معتقدیم شرکت‌های بیمه در بخش ارائه خدمات بیمه‎‌ای می‌توانند مؤثر باشند.


به گفته وی، صدور آنلاین بیمه به‌شدت در حال پیگیری است و ما به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه نیاز داریم.


رئیس‌کل بیمه مرکزی عنوان کرد: ۸۰۰ میلیارد تومان در قالب یک برنامه دو ساله در زمینه IT نیاز داریم که شرکت‌های دانش‌بنیان و صندوق نوآوری می‌توانند به ما کمک کنند.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته