دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1399 - 10:00
سالاریه در گفتگو با آنا:

طرح شهید تهرانی مقدم با روش جدید اجرا می‌شود

معاون آینده‌سازان بنیادملی نخبگان گفت: طرح شهید تهرانی مقدم چند سالی است که اجرا می‌شود اما بنیاد ملی نخبگان روش جدیدی برای دوره جدید آن در نظر گرفته است.
کد خبر : 514159
unnamed.jpg

حسن سالاریه در گفتگو با خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در خصوص طرح شهید تهرانی مقدم  بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز بسیاری به نیروی انسانی خبره و ماهر دارند، هدف از طرح شهید تهرانی مقدم احصای نیاز این شرکت‌ها به نیروی انسانی است.


وی افزود: طرح شهید تهرانی مقدم متمرکز بر جذب نیروی انسانی مستعد در شرکت‌های دانش‌بنیان به شکل دوره‌ای است.  نیروهای انسانی که بنیاد ملی نخبگان برای جذب در این شرکت‌ها شناسایی می‌کند، از فارغ‌التحصیلان برجسته دانشگاه‌ها و از رشته‌‌های مختلف هستند. بنیاد پایگاه اطلاعاتی از این افراد دارد و با آنها در ارتباط است. بنیاد سعی دارد از طریق طرح شهید تهرانی مقدم بهترین نیروهای انسانی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان شناسایی کند.


معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان گفت:  در روش جدید، نیروهای انسانی در چند لایه شناسایی می‌شوند که لایه اول براساس مدارک تحصیلی و سوابق آموزشی و پژروهشی است. در لایه دوم افراد منتخب مصاحبه تخصصی می‌شوند تا کمبود توانمندی و مهارت آنها مشخص شود، سپس کارگزاران بنیاد ملی نخبگان کلاس‌های مهارتی برگزاری می‌کنند تا نقاط ضعف نیروی انسانی برطرف شود. 


سالاریه بیان کرد: بدین ترتیب توانمندی‌های فرد مناسب با فعالیت در شرکت دانش‌بنیان می‌شود. بعد از انتخاب، فرد در بازه زمانی چند ماهه‌ای در شرکت دانش‌بنیان فعالیت می‌کند تا همکاری خود را با شرکت تثبیت کند. بنیاد ملی نخبگان در چند ماهه اول فعالیت نیروهای انسانی در این شرکت‌ها از آنها حمایت می‌کند تا توانمندی و مهارت‌های آنها به حد نصاب مورد نظر شرکت برسد.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته