دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1399 - 09:03
آنا گزارش می‌دهد؛

هیاهو برای هیچ؛ اسامی مربیان بزرگ والیبال قطار شد/ نبود مدیریت حلقه گمشده ورزش ایران

فدراسیون والیبال این روزها اسامی مربیان بزرگی را برای نیمکت تیم ملی مطرح می‌کند و در صورتی که همین موضوع می‌تواند حواشی زیادی ایحاد کند.
کد خبر : 504964
photo_2020-01-12_00-21-59.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی والیبال کشورمان پس از جدایی ایگور کولاکوویچ به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعویق المپیک وارد مرحله‌ای چالشی شد. مسئولان فدراسیون والیبال بلافاصله جلسات هم‌اندیشی برگزار کردند تا در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال تصمیم بگیرند؛ همان زمان صحبت از انتخاب سرمربی ایرانی برای تیم ملی والیبال شد و اهالی والیبال هم معتقد بودند وقت فرصت دادن به مربیان ایرانی رسیده است. 


جلسات برگزار شد و اهالی والیبال هر کدام در مورد انتخاب مربی نظرات متفاوتی داشتند و در نهایت مدتی این موضوع مسکوت ماند و حالا دوباره موضوعات جدیدی مطرح شده است؛ اما با این تفاوت که این بار فدراسیون‌نشینان به دنبال مربیان تراز اول هستند و نام‌های زیادی هم مطرح می‌شود. رئیس فدراسیون هم به دنبال مذاکره با این مربیان بزرگ است.


قطعاً فدراسیون والیبال به عنوان متولی به دنبال بهترین گزینه است چرا که در صورت کسب هر نتیجه آن‌ها باید پاسخگو باشند؛ اما هیاهو در والیبال و مطرح کردن نام‌های متعدد برای والیبال ایران کارساز نخواهد بود و مسئولان باید بدانند انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال ایران باید به دور از هیاهو و سر و صدا باشد. تیم ملی والیبال کشورمان برای دومین بار، سال گذشته جواز حضور در المپیک را کسب کرد و قرار است بلندقامتان ایران در مسابقات مهمی مانند المپیک به میدان بروند به همین خاطر تصمیمات برای تیمی که مهم‌ترین مسابقات دنیا را پیش رو دارد باید در فضای آرام و بدون هیاهو باشد.


مسئولان فدراسیون ابتدا از حضور مربی ایرانی در تیم ملی والیبال ایران سخن گفتند و بعد از آن به سراغ نام برخی مربیان بزرگ دنیا رفتند. قطعاً آن‌ها گزینه‌های زیادی رو میز دارند اما رسانه‌ای شدن آن‌ چندان ضرورتی ندارد به خصوص اینکه والیبال در چند سال گذشته درگیر برخی مسائل حاشیه‌ای شده است و شاید این موضوع در آینده پاشنه آشیل فدراسیون شود.


قبل از اینکه ایگور کولاکوویچ هدایت نیمکت تیم ملی را برعهده بگیرد؛ نام‌های بزرگی از سوی فدراسیون مطرح شد و در نهایت به ایگور رسیدند؛ مربی که در طول سه سالی که سرمربی تیم ملی بود منتقدانی زیادی هم داشت. حالا در شرایطی که وضعیت اقتصادی کشور و نوسانات قیمت دلار روز به روز اهالی ورزش را نگران‌تر از گذشته می‌کند فدراسیون این روزها بازی با نام مربیان بزرگ به راه انداخته و شاید در نهایت به دلیل شرایط اقتصادی مجبور شوند انتخابی درجه دو یا سه داشته باشند اما از همین حالا چنین حواشی خودساخته‌ای رقم می‌زنند. شاید بهتر باشد صحبت با مربیان در خفا باشد و فدراسیون به جمع بندی‌های نهایی برسد.


انتهای پیام/۴۰۵۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته