دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 تير 1399 - 10:36
آنا گزارش می‌دهد؛

خودروسازان همچنان بدهکار؛ وقتی والیبال مثل فوتبال خریدار ندارد!

مهلت فدراسیون والیبال به تیم‌های بدهکار به پایان رسیده اما همچنان خودروسازان لیگ برتر بدهی‌های خود را تسویه نکردند و در واقع اهمیتی به قوانین فدراسیون نمی‌دهند.
کد خبر : 502574
_X0A7017.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، اگرچه فدراسیون والیبال در تلاش است تا به قوانین و مقررات پایبند باشد اما خودروسازان لیگ برتر والیبال چندان اهمیتی به قوانین فدراسیون والیبال نمی‌دهند و هنوز خبری از تسویه حساب آن‌ها و ارسال مدارک نشده است؛ این در شرایطی است که  مهلت فدراسیون والیبال هم به تیم‌های بدهکار بعد از چندین مرتبه  روز گذشته به پایان رسید.  


پیش از این فدراسیون والیبال مهلت تسویه حساب تیم‌های بدهکار را تا پایان خردادماه اعلام کرده بود و تیم‌ها تا ۱۵ تیرماه فرصت داشتند تا مدارک تسویه حساب خود را به فدراسیون والیبال ارائه دهند. البته فدراسیون ۱۰ روز دیگر به تیم‌های بدهکار برای ارائه مدارک فرصت داد و چهارشنبه هفته گذشته آخرین روزی بود که آن‌ها باید مدارک خود را ارسال می‌کردند. در شرایطی که فدراسیون اعلام کرده بود این زمان به ‌هیچ عنوان تمدید نخواهد شد، اما هفته گذشته دوباره این زمان تمدید و قرار شد تا روز شنبه (دیروز) تیم‌های بدهکار مدارک تسویه حساب خود را به فدراسیون والیبال ارسال کنند، اتفاقی که انجام نشد و گویا خودروسازان به حضور در لیگ والیبال با وجود قدمت طولانی چندان علاقه‌ای ندارند. البته شاید مالکان این دو باشگاه می‌دانند فدراسیون والیبال تیم‌های پیکان و سایپا را حذف نمی‌کنند به همین خاطر برای تسویه حساب بدهی‌ها چندان عجله‌ای نمی‌کنند. 


رئیس فدراسیون والیبال در مورد حذف تیم‌های بدهکار چند روز پیش به صراحت اعلام کرده بود در صورتی که این تیم‌ها مدارک تسویه حساب خود را ارسال نکنند از رقابت‌هاحذف خواهند شد، هر چند این کار باید برای فدراسیون  سخت باشد. داورزنی در این باره می‌گوید: «پیکان و سایپا در 10 سال قبل، خدمات زیادی به والیبال داده‌اند ولی دستگاه‌های نظارتی به شدت پیگیر حقوق فدراسیون هستند. ما موظف هستیم حق و حقوق فدراسیون را بگیریم چون در محاکم قضایی قابل پیگیری است. نمی‌توانیم بگوییم که خودروسازان ما فاقد منابع مالی و پول هستند چون برای رشته‌های دیگر مثلا فوتبال، میلیاردی خرج می‌کنند ولی برای پرداخت حق فدراسیون والیبال مشکل دارند. ما از طرف دستگاه‌های نظارتی به شدت تحت فشار هستیم تا طلب فدراسیون محقق شود. در نهایت قرار شده تا قسمتی از بدهی این دو باشگاه به صورت نقدی و قسمتی هم قسطی پرداخت شود اما اگر این دو باشگاه بخواهند از اهمیت و بزرگی‌شان به عنوان  ابزار استفاده کنند و تکلیف بدهی‌شان  را مشخص نکنند ما چاره‌ای جز جایگزین کردن تیم‌های دیگر به جای آنها نداریم، هرچند آسان  نیست.»


به هر شکل روز گذشته مهلت چند باره فدراسیون والیبال به تیم‌های بدهکار به پایان رسید. در حالی که دو تیم پیکان و سایپا همچنان بدهکار هستند و برای تسویه حساب اقدامی انجام ندادند و فدراسیون والیبال هم هنوز در مورد حذف این دو تیم صحبتی نکرده است. به نظر می‌رسد قوانین سفت و سخت فدراسیون و البته تهدید تیم‌های بدهکار چندان جدی نبوده و نیست و فدراسیون هم از ابتدا قصد حذف تیم‌های بدهکار را نداشته و شاید تنها برای خالی نبودن عریضه  از قوانین و حذف تیم‌ها صحبت کرده است.


دو تیم پیکان و سایپا به فدراسیون والیبال بدهکار هستند. تیم پیکان بدهی 7 ساله‌ از درصد قرارداد بازیکنان به فدراسیون بدهکار است و آن‌طور که مسئولان این تیم می‌گویند به دلیل مشکل حق امضای دوم بعد از آمدن گرشاسبی است که این موضوع حل نشده است.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته