دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1394 - 10:31
مسابقات ووشوی قهرمانی جهان - اندونزی

کسب نخستین مدال نقره جهانی تالوکاران؛ زهرا کیانی نقره‌ای شد

نخستین مدال نقره جهانی تاریخ بانوان در رشته تالوکار ووشوی ایران در رده سنی بزرگسالان توسط زهرا کیانی به دست آمد.
کد خبر : 50194

به گزارش گروه ورزشی آنا، در رقابت‌های صبح امروز (سه‌شنبه) سیزدهمین دوره رقابت‌های ووشوی‌قهرمانی بزرگسالان جهان در شهر جاکارتای اندونزی، زهرا کیانی در تالوی بانوان و در فرم چانگ‌چوان با امتیاز 9.52 به مدال نقره دست یافت. این نخستین مدال نقره بانوان تالوکار ایران در رده سنی بزرگسالان مسابقات قهرمانی جهان محسوب می‌شود. در همین فرم نماینده روسیه با امتیاز 9.53 به مدال طلا دست یافت و آمریکا با 9.48 سوم شد.


زهرا کیانی در حالی با 16 سال سن موفق به کسب این مدال باارزش شد که نخستین حضور خود در مسابقات جهانی رده سنی بزرگسالان را تجربه می‌کند. همچنین رضا خلف‌زاده در فرم چیانگ شو تالوی مردان با امتیاز 9.57 به مقام چهارمی دست یافت.


در بخش ساندا و در مرحله یک‌چهارم نهایی وزن 65 کیلوگرم جعفر شیرزاد برابر عبدالله رمزی از الجزایر به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه‌ نهایی شد تا «جی فو ژی» از چین را پیش‌رو داشته باشد. شیرزاد در مراحل قبلی نیز سانداکارانی از آمریکا و فیلیپین را شکست داده بود.


همچنین در مرحله یک‌چهارم نهایی وزن 70 کیلوگرم، محسن محمدسیفی می‌بایست با نماینده اوکراین مبارزه می‌کرد که سانداکار اوکراینی در میدان حاضر نشد تا سیفی برنده اعلام شود. وی در دیدار نیمه نهایی با علی القیاصی از اردن مبارزه خواهد کرد. محسن محمدسیفی در دیدارهای قبلی برابر نمایندگانی از انگلیس و ویتنام به برتری رسیده بود.


سجاد عباسی نیز پس از استراحت در دور نخست به مصاف حریفی از برمودا رفت و به راحتی پیروز شد تا راهی مرحله یک چهارم نهایی شود. وی در این مرحله عصر امروز با حریف قدرتمندی از چین روبه‌رو می‌شود.


سیزدهمین دوره رقابت‌های ووشوی قهرمانی جهان که از روز شنبه با حضور هزار ورزشکار از 82 کشور در اندونزی آغاز شده است، عصر فردا (چهارشنبه) به پایان خواهد رسید.


تیم ملی ووشوی ایران تاکنون به دو مدال نقره توسط فرشاد عربی و زهرا کیانی دست یافته است.


انتهای پیام/

برچسب ها: زهرا کیانی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته