566354
دوشنبه  28  آبان  1397
چهارشنبه , 21 شهریور 1397 ساعت 11:42

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد:

پیشنهاد افزایش ۱۷ درصدی قیمت خودرو/ مردم نباید هزینه 11 هزار پرسنل مازاد سایپا را بدهند

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به پیشنهاد خودروسازان مبنی بر افزایش ۱۷ درصدی قیمت خودرو گفت: افزایش قیمت‌ها باید بر اساس آنالیز قیمت خودرو صورت بگیرد و مردم نباید تاوان حقوق و دستمزد ۱۱ هزار پرسنل مازاد در یک شرکت خودروسازی را بدهند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، سعید باستانی در مصاحبه با رادیو گفت: در حال حاضر تصمیماتی که برای تنظیم بازار خودرو گرفته شده، تصمیمات مقطعی است.

وی افزود: آنچه مجلس در مدیریت تولید، تأمین مواد اولیه و شبکه توزیع و نیز اجرای سیاست‌گذاری‌های درست انتظار دارد، در تصمیم‌گیری‌های اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در شبکه تأمین قطعات و تولید مشکلاتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، تغییرات بخشنامه‌ای وزارت صنعت و معدن بر تأمین مواد اولیه و ثبت سفارش‌ها و شبکه توزیع تأثیرگذار است. از طرفی دیگر، اتخاذ تصمیمات ناگهانی مانند ممنوعیت واردات خودروهای خارجی باعث افزایش قیمت خودرو شد.

باستانی اظهار کرد: متأسفانه حوزه‌های سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری و مدیریتی که در وزارت صنعت و معدن و تجارت برای تولید مناسب یک کالا مشاهده می‌کنیم، ضعیف است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین گفت: تقاضای ما از وزیر صنعت این است که سریع‌تر این حوزه را مدیریت کند تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

باستانی در رابطه با پیشنهاد خودروسازان مبنی بر افزایش 17 درصدی قیمت خودرو گفت: افزایش قیمت‌ها باید بر اساس آنالیز قیمت خودرو صورت بگیرد. چرا خودروسازان هزینه‌های سربار خودروسازی را کاهش نمی‌دهند؟ چرا مردم باید تاوان حقوق و دستمزد 11 هزار پرسنل مازاد خودروسازی سایپا را پرداخت کنند؟ البته ما تورم و افزایش مواد اولیه تولید و به‌تبع آن افزایش قیمت را قبول داریم اما عدد آن باید بررسی شود.

وی تصریح کرد: نزدیک یک سال است که قطعه‌سازان از خودروسازان پولی دریافت نکرده‌اند. ایرادات در این زمینه فقط مربوط به خودروساز نیست بلکه ایراد اصلی به وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان متولی کل صنعت است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر استراتژی صنعت ما مشخص بود و صنعت خودروسازی به‌عنوان یکی از صنایع ما تلقی می‌شد، قاعدتاً باید در طول این 40 سال زیرساخت‌های توسعه‌ای صنعت خودرو، از جمله تأمین مواد اولیه از پتروشیمی‌های داخل فراهم می‌شد.

باستانی در پایان توضیح داد: دولت‌ها به‌اندازه 15 درصد سهام در خودروسازی نقش دارند اما بیش‌تر از آن دخالت می‌کنند. دولت باید پای خود را از خودروسازی کنار بکشد.

انتهای پیام/خ

برچسب‌ها

بیشتر بخوانید

6 معدن کوچک طلا و مس توسعه می‌یابند

6 معدن کوچک طلا و مس توسعه می‌یابند

نظرات

اخبار امروز حوزه‌های مختلف اقتصاد

قبادی معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت شد

210 مدیر کلیدی با دولت خداحافظی می‌کنند

کسی که از مجلس حقوق می‌گیرد حق ندارد از جای دیگر حقوق بگیرد

زمان واریز یارانه نقدی آبان‌ماه مشخص شد

قیمت امروز دلار 26 آبان 97/ ورود به کانال 11 هزار تومان

جدیدترین تغییرات قیمت ارزهای رسمی امروز 21 آبان ۹۷+ جدول

دسترسی بانک ملی ایران به سوئیفت قطع می‌شود+عکس

قاچاق کالا مهم‌ترین مشکل بازرگانی/شبکه جامعی در توزیع کالا نداریم

جدیدترین تغییرات قیمت ارزهای رسمی امروز 26 آبان ۹۷+ جدول

کسی که از مجلس حقوق می‌گیرد حق ندارد از جای دیگر حقوق بگیرد

قبادی معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت شد

الگوی توسعه هر کشور چگونه طراحی می‌شود

کارگروه تخصصي اشتغال و سرمايه‌گذاري چابهار برگزار شد

زمان واریز یارانه نقدی آبان‌ماه مشخص شد

قیمت طلا، قیمت سکه امروز 97/08/26

واردات بیش از 10 میلیون تن کالای اساسی به کشور

اولین جلسه شورای فقهی بانک مركزی برگزار شد

پروسه طولانی دریافت تسهیلات تولید/ دولت، دولت واردات است

تورم نقطه‌به‌نقطه مهر ۳۶.۹ درصد شد

گفتگوی ویـژه

گـزارش

دیدگاه

پیشخوان روزنامه

تصاویر صفحه اول روزنامه‌های دوشنبه 28 آبان

تصاویر صفحه اول روزنامه‌های دوشنبه 28 آبان