دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 دی 1393 - 12:03
پایگاه خبری «مرآه البحرین»؛

بازداشت شیخ «علی سلمان» با چراغ سبز سفارت انگلیس صورت گرفت

خبرگزاری آنا: افزایش فعالیت‌ و اظهارات معارضان بحرینی علیه سیاست‌های حمایت‌گرانه سفارت انگلیس در بحرین، این احتمال را تقویت می‌کند که بازداشت دبیرکل «الوفاق» با چراغ سبز انگلیس انجام شده است.
کد خبر : 5
iskabanner.png


به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «مرآه البحرین»، شیخ «علی سلمان» در 29 دسامبر 2013 گفت: در حال حاضر تعداد بازداشت‌شدگان بحرینی به 3 هزار نفر رسیده است اما ما (نمی‌ترسیم و) این آمادگی را داریم که 10 هزار نفر در زندان باشند و ما هم جزء آن‌ها باشیم، تعداد بازداشتی‌ها حتی اگر به 20 هزار نفر هم برسد عقب‌نشینی نخواهیم کرد.



درست پس از این سخنان بود که شیخ سلمان بازداشت شد.



همچنین 29 دسامبر 2014 پیش از بازداشت شیخ سلمان یورش گسترده‌ای به منطقه «سنابس» بحرین انجام شد. وی باز هم از بازداشت استقبال کرد و گفت: من تاکنون به این افتخار دست پیدا نکردم و از آن استقبال می‌کنم. پس از آن وی بر ادامه تحرکات مردمی مسالمت‌آمیز تاکید کرد.



آیا بازداشت دبیرکل الوفاق بحرین با چرا سبز انگلیس انجام شد؟



روز 22 نوامبر (روز انتخابات نمایشی بحرین) فریادها علیه اظهارات سفیر انگلیس بلند شد. معارضان بحرینی از رفتن وی به یکی از حوزه‌های رأی‌گیری انتقاد کردند. سفارت انگلیس تنها به این اقدام اکتفا نکرد و در توئیتر، شرکت در انتخابات بحرین را بسیار خوب توصیف کرد.



معارضان بحرینی با تشکیل کنفرانسی به این موضوع اعتراض کردند. «رضی موسوی» دبیرکل جمعیت «وعد» بحرین در واکنش به این اقدام گفت : سفیر انگلیس مبلّغ نظام سرکوبگر بحرین شده است و گویا برای آن کار می‌کند، وزارت امورخارجه انگلیس بداند آنچه سفیر او انجام می‌دهد همراهی با نظام بحرین و شریک شدن در سرکوب و مصادره آزادی به وسیله این رژیم است.



شیخ سلمان با به کار بردن عبارت «پروپاگاندا» (تبلیغات سیاسی) در این باره گفت: بهتر است سفیر انگلیس به جای رفتن به مرکز رأی‌گیری نظام، به مراکز معارضان بیاید تا دستخوش پروپاگاندایی نشود که هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد.



در اقدامی دیگر سفیر انگلیس در سخنانی (10 دسامبر 2014) از مخالفت معارضان بحرینی با ساخت پایگاه نظامی این کشور در منامه انتقاد کرد و گفت: مخالفت «الوفاق» با ساخت این پایگاه به معنای مخالفت با ائتلاف 60 کشور علیه داعش است که 30 کشور آن نیروی دریایی مشترک دارند و مقر آن بحرین است.



شیخ سلمان به شدت از ائتلاف سفیر انگلیس با نظام بحرین انتقاد کرد و در 13 دسامبر 2013 درباره ادعای اصلاحات در بحرین گفت: ما گزارش‌هایی داریم که اگر الاغی نیز آن را بخواند خجالت می‌کشد و برای تایید آن عرعر می‌کند. این گزارش‌ها از سوی «الوفاق» و یا مرکز حقوق بشر بحرین صادر نشده است، اینها گزارش‌های سازمان عفو بین‌الملل و سازمان دیده‌بان حقوق بشر است. نظام کنونی با خون، آبرو و حقوق ما تجارت می‌کند تا به دروغ و فریبکاری بگوید که در اصلاحات در بحرین در حال پیشرفت است.



با ادامه یافتن نزاع میان معارضان بحرین و انگلیس، سفیر انگلیس در 21 دسامبر 2014 سخنرانی «الوفاق» بحرین درباره توافق بر سر تحریم انتخابات را اینگونه توصیف کرد: اینها صدایی است که گوش افراط‌گرایانی را که در منطقه به نمایندگی از دیگران کار می‌کنند، می‌نوازد.



جمعیت «الوعد» در 24 دسامبر 2014 در واکنش، گفت: اینگونه اظهارات، محاصره معارضان بحرینی و فریبکار جلوه دادن آن‌ها را بر پایه مصادره حقوق دیگران و آزادی بیان دنبال می‌کند.



انتهای پیام/



انتهای پیام/

برچسب ها: بازداشت بحرین
ارسال نظر
هلدینگ شایسته