دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1393 - 10:42

شکوفه‌های اوریگامی در باغچه رباتیک + ویدئو

محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) باغچه‌ای از 100 گل رباتیک درست کرده‌اند که مثل اوریگامی تا خورده‌اند. این گل‌های رباتیک نور خود را تغییر می‌دهند و حرکتی شبیه به گیاهان واقعی دارند.
کد خبر : 4765

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از CNet، تیمی از محققان هوش مصنوعی و علوم کامپیوتر MIT، برای تشویق کودکان به یادگیری برنامه‌نویسی کامپیوتری – به ویژه‌ دخترها- این باغچه‌ رباتیک را درست کرده‌اند.


لیندسی سانه‌من، مدیر این پروژه می‌گوید: «دانش‌آموزان در این باغچه می‌بینند که دستورات‌شان در محیط فیزیکی اجرا می‌شود. در واقع، این باغچه به شکلی ملموس دنیای کدنویسی را به دنیای واقعی پیوند زده است. ما سعی کردیم از این طریق، دانش‌آموزان را با مفاهیم الگوریتم و برنامه‌نویسی کامپیوتری آشنا کنیم».


این باغچه شامل 100 ربات می‌شود که همانند گل، پیچ و تاب می‌خورند LED‌های تعبیه شده در آنها به رنگ‌های مختلفی درمی‌آیند. این در حالی است که حیوانات رباتیک نیز در این باغچه در حال حرکت هستند.



به گفته سانه‌من، کل این سیستم قابل کنترل با تبلت یا هر ابزار مجهز به بلوتوثی است. علاوه براین، کاربران می‌توانند با کلیک روی هر کدام از گل‌ها در سیستم نرم‌افزاری این باغچه، با کدنویسی آن را کنترل کند یا حتی با نوشتن کد جدید، دستورهای جدیدی برای آن تعریف کند.


این باغچه 8 نوع گل دارد که از جمله آنها می‌توان به نیلوفر، لاله و مرغ بهشت اشاره کرد. این گل‌ها با کمک موتورهای چاپ شده با پرینتر سه‌بعدی قابلیت باز و بسته شدن را دارند. همچنین می‌توانند LED‌های خود را به یکی از رنگ‌های رنگین‌کمان درآورند.


این باغچه گوسفند و اردک رباتیک هم دارد. گوسفند رباتیک در اطراف این باغچه سرک می‌کشد. این ربات نیز با بهره‌گیری از تکنیک‌های تا زدن اوریگامی و چاپ با پرینتر سه‌بعدی ساخته شده است.



اردک رباتیک هم که دقیقا شبیه به اردک‌هایی است که به روش تا زدن اوریگامی درست می‌کنیم، با نیروی مغناطیسی شنا می‌کند و از موادی ساخته شده که زمانی که حرارت می‌بیند، خود به خود تا می‌شود.



مترجم: نسترن صائبی



دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته