دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1398 - 18:46
آنا گزارش می‌دهد؛

آخرین وضعیت بارش‌ها در کشور

از روز یکشنبه 5 اسفند هشدارهای سازمان هواشناسی خبر از تغییرات جوی در کشور می داد که منجر به صدور آماده باش همگانی توسط مدیریت بحران وزارت کشور شد.
کد خبر : 474322
1401739.jpg

به گزارش خبرنگار انتظامی و حوادث گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، بارش باران که از بعد از ظهر روز گذشته آغاز شده است آسمان ایران را تحت تأثیر قرار داده و این بارش‌ها دربرخی از استان‌ها شدیدتر است، این در حالی  رخ داد  که سازمان هواشناسی از قبل به مردم و مدیران مربوطه استان‌ها نسبت به بارش‌های امروز هشدار داده بود.


آماده‌ باش شهرداری در پی بارش‌های تهران


پیروز حناچی در پی بارش‌های اخیر پایتخت در یک پیام توئیتری نوشت:  با توجه به شدت بارش‌ها در شهر؛ ضمن اعلام آماده‌باش به نیروهای خدمات شهری، شهرداران مناطق و نواحی، شهرداری تهران از روز گذشته تمهیدات لازم را برای مدیریت آب‌های سطحی اندیشیده‌است. از شهروندان محترم تقاضا دارم از رفت و آمد غیرضر‌وری به‌ویژه در اطراف مسیل‌ها و روددره‌ها اجتناب کنند.


سه روستای دره شهر ایلام تخلیه شدند


سعید کریمیان مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام، در مورد آخرین وضعیت آمادگی استان ایلام در برابر سیل احتمالی اظهار کرد: از روز گذشته تاکنون بارندگی شدیدی در استان آغاز شده که در پی آن پل «چم نمشت» واقع در دره شهر مسدود شد.


وی افزود: مدیریت بحران استان ایلام اقدام به انتقال مردم سه روستا در دره شهر کرده است و خوشبختانه تاکنون هیچ‌گونه مشکلی گزارش نشده است.


مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام در خاتمه گفت: برای هر شرایط احتمالی در استان آماده هستیم و از مردم می‌خواهیم به نکات ایمنی توجه کنند.


شهرهای استان لرستان درگیر سیل شدند


علی بختیاری سخنگوی مدیریت بحران کشور در مورد تخلیه برخی از شهرهای استان لرستان اظهار کرد: از روز گذشته که بارندگی‌ها آغاز شد و سازمان مدیریت بحران استان لرستان به‌منظور پیشگیری از هرگونه حادثه، تصمیم به تخلیه برخی از شهرهای استان گرفت.


وی افزود: در شهرهای دورود، خرم آباد و پل‌دختر به تمامی دستگاه‌های امدادی دستور آماده‌باش در برابر سیل احتمالی اعلام شده است.


سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: از مردم لرستان درخواست داریم که به تمامی نکات ضروری توجه کنند و اخبار را از رسانه‌های رسمی پیگیری کنند.


آخرین وضعیت جوی جاده‌ها


نادر رحمانی درباره آخرین وضعیت راه‌های کشور اظهار کرد: در حال حاضر تردد در محور‌های هراز، چالوس، فیروزکوه و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) روان است.


وی افزود: محور‌های چالوس و هراز دارای بارش برف و باران و محور فیروزکوه و آزادراه قزوین-رشت دارای بارش باران هستند.


رئیس مرکز اطلاعات کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا ادامه داد: در حال حاضر ترافیک در آزادراه قزوین-کرج-تهران حدفاصل پایانه کلانتری تا پل کلاک و محور شهریار-تهران محدوده شهرقدس سنگین است.


رحمانی تصریح کرد: در محور‌های استان‌های البرز، مازندران، تهران، زنجان و چهارمحال وبختیاری بارش برف و باران و در محور‌های استان‌های اردبیل، گیلان، اصفهان، ایلام، خوزستان، قزوین، قم، لرستان، مرکزی، همدان، کردستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و کرمانشاه بارش باران را شاهد هستیم.


وی افزود: جهت تردد در محور‌های کوهستانی و برف‌گیر کشور به همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی الزامی است.


رئیس مرکز اطلاعات کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در ارتباط با محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های کشور نیز گفت: محور هراز واقع در استان مازندران، مورخ ۶ اسفند ۹۸، از ساعت ۲۱ تا ۵ صبح روز بعد، به‌دلیل اجرای عملیات راهداری، محور فوق مسدود بوده و تردد از محور‌های جایگزین فیروزکوه و چالوس انجام می‌شود.


رحمانی تصریح کرد: محور‌های شریانی شهداد - نهبندان و خرم آباد - پلدختر مسدود هستند.


وی افزود: محور‌های شمشک - دیزین، اولنگ - شاهرود، سی سخت - پادنا، وازک - بلده، گنجنامه - تویسرکان، پونل - خلخال و سروآباد - پاوه مسدود هستند.


هلال‌احمر برای بارش‌های احتمالی آمادگی کامل دارد


مرتضی سلیمی رئیس امداد و نجات هلال‌احمر کشور، درباره آمادگی هلال احمر در برابر بارش‌های آینده کشور اظهار کرد: با توجه به اخطاریه هوا شناسی مبنی بر پیش‌بینی بارش شدید باران و برف در نیمه شمالی چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان، غرب اصفهان جنوب و غرب لرستان (حداکثر ۳۰ تا ۵۰ میلی‌متر) از عصر دوشنبه پنجم اسفند اقدامات لازم در زمینه پیشگیری اعمال شده است.


وی افزود: تمامی استان‌های ذکرشده طی یک عملیات مشخص پیش خواهند رفت و به تمام هلال احمر استان‌ها اعلام شده است انبارهای خود را تکمیل کنند.


سلیمی بیان کرد: در تمام استان‌ها یک نماینده از سوی سازمان امداد و نجات حضور خواهد داشت تا هماهنگی‌های لازم انجام شود.


رئیس امداد و نجات هلال‌احمر کشور در خاتمه گفت: از تمامی هموطنان می‌خواهم که با نیروهای امدادی همکاری کنند و به توصیه‌های ایمنی توجه ویژه‌ای داشته باشند.


همدان برای بارندگی آماده است


 علیمردان طالبی در مورد آخرین وضعیت آمادگی استان همدان در برابر سیل گفت: مشکلی برای مواجهه با بارش‌های پیش رو در روزهای آینده در همدان وجود ندارد.


وی افزود: برای مقابله با سیل تمام تلاش و برنامه‌ریزی‌ها را انجام داده‌ایم و بعدازظهر امروز هم جلسه ستاد مدیریت بحران استان تشکیل شده و در آن به بررسی اقدامات انجام شده در طول دو هفته گذشته خواهیم پرداخت.


مدیرکل مدیریت بحران استان همدان با تأکید بر اینکه برای همه دستگاه‌های اجرایی اخطار، اطلاعیه و هشدار ارسال شده است ادامه داد: برنامه‌های کاری ستاد مدیریت بحران به‌صورت ویژه از مهرماه که فصل شروع بارش‌هاست آغاز می‌شود.


وی تأکید کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی فصل گذشته و بارش‌هایی که اتفاق افتاد، مشکلی ایجاد نشد و آمادگی لازم در تمام دستگاه‌های اجرایی ایجاد و تقویت شده است.


طالبی گفت: اگر بارش‌ها در حد بارش‌های نرمال استان باشد مشکلی به وجود نخواهد آمد و اگر بارش‌ها بیش‌ازحد نرمال باشد ممکن است آب‌گرفتگی‌هایی در برخی نقاط ایجاد شود که برای رفع سریع آن‌ها هم برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.


آمادگی ایلام برای مقابله با سیل


سعید کریمیان مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام، در مورد آمادگی مدیریت بحران در برابر بارش‌های آینده اظهار کرد: تا ساعاتی دیگر جلسه فوری با موضوع بارش‌های آینده به ریاست فرماندار ایلام برگزار می‌شود تا هر کدام از اعضا برنامه‌های خود را در این زمینه اعلام کنند.


وی افزود: استقرار اکیپ‌های هلال احمر و پزشکی در کل استان‌ و هماهنگی با اداره منابع آب برای آزادسازی آب سدها در دستور کار مدیریت بحران استان ایلام قرار دارد.


مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام ادامه داد: از صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی و هشدار در زمینه خطرات احتمالی بارش‌های آینده کمک خواهیم گرفت.


کریمیان ضمن درخواست از مردم مبنی بر خودداری از سفرهای غیرضروری گفت: ستاد مدیریت بحران استان ایلام از مردم خواست تا به هیچ عنوان در اطراف رودخانه‌ها چادر نزنند و به نکات ایمنی توجه کنند.


انتهای پیام/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته