دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

انتشار کتاب تاریخی مبلغ مسیحی با عنوان «ایران سرزمین ائمه»

چاپ نخست کتاب «ایران سرزمین ائمه» از سوی انتشارات به‌نشر وارد بازار کتاب می‌شود.
کد خبر : 462800
12154.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، «جیمز باست»، مبلغ مذهبی مسیحی از کلیسای پروتستان و میسیونر کمیسیون هیئت پرزبیتری، شرحی از سفر و اقامت خود در ایران را طی سال‌های ۱۲۵۰ تا ۱۲۶۴ شمسی را در کتاب «ایران سرزمین ائمه» آورده است.


این کتاب، شرح وقایع و مشاهدات جیمز باسـت در طول مسافرت و اقامت در شهرهای مختلف ایران است. او این اثر را در سال ۱۸۸۴ میلادی و پس از مراجعت به کشورش نوشته است. این مبلغ مسیحی در این کتاب، اوضاع اجتماعی و رنگ‌وبویی از حال‌ و هوای حاکم بر شهر و روستاهای ایران در آن ایام و به‌خصوص قحطی‌ای را که در آن زمان رخ داده، روایت کرده است.


بر خورد او با حاکمان و مردم معمولی در مناطق مختلف تا حدی خواندنی و از لحاظ تاریخی در خور توجه است. باست علاوه بر گزارش اداری، نظامی و مالی، اطلاعات مهم و ارزشمندی را از جغرافیای شهرهایی مانند ارومیه، تبریز، سلطانیه، زنجان، قزوین، تهران، اصفهان، سنندج، سمنان، سبزوار و مشهد و مسیرهای آن‌ها که خود دیده است، ارائه می‌‌دهد.


چاپ نخست کتاب «ایران سرزمین ائمه» با ترجمه نوید فاضل بخششی از سوی انتشارات به‌نشر ( انتشارات آستان قدس رضوی) وارد بازار کتاب خواهد شد.


انتهای پیام/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته