170787
شنبه  28  مهر  1397

خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی - آنا

چهارشنبه , 26 اردیبهشت 1397 ساعت 10:15

دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران:

مصرف «مایعات فراوان» و «غذاهای چرب» در وعده سحری توصیه نمی‌شود

دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران با بیان اینکه به روزه‌داران توصیه می‌شود در وعده سحری از مصرف مقادیر زیاد مایعات و غذاهای پرچرب و پرکالری اجتناب کنند، خاطرنشان کرد: وعده سحری باید همانند وعده ناهار تهیه شود.

دکتر محمد هاشمی، دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و با تاکید بر مصرف وعده سحری، گفت: نیازهای بدن در تمام ایام سال ثابت است و انسان باید به این نیازها پاسخ دهد بنابراین روزه‌داران باید توجه داشته باشند به علت محدودیت‌های ایجاد شده در ایام روزه‌داری برای مصرف وعده‌هایی غذایی، از افطار تا سحر به نیازهای بدن به درستی پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی افراد در مصرف وعده سحری غفلت می‌کنند، یادآور شد: سحری یکی از وعده‌های اصلی غذایی در ایام رمضان است به گونه‌ای که به روزه‌داران توصیه می‌شود برای سحری وعده‌های غذایی متناسب با وعده ناهار را تهیه و مصرف کنند.

هاشمی افزود: وعده سحری انرژی لازم برای آغاز روز در ایام روزه‌داری را تامین می‌کند، بنابراین افراد باید در تهیه مواد غذایی این وعده غذایی دقت لازم را داشته باشند تا طی روزه‌داری دچار کاهش قند خون، انرژی و ... نشوند.

دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران مصرف مقادیر بسیار زیادی مایعات و آب در وعده سحری را یکی از اشتباهات رایج روزه‌داران دانست، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی روزه‌داران بر این باور هستند که با مصرف مقادیر زیادی آب و مایعات در وعده سحر می‌توانند به احساس تشنگی طی روز مقابله کنند اما این در حالی است که این اقدام باعث می‌شود افراد در ساعات اولیه روزه‌داری دچار سوء هاضمه، دل درد،‌دلپیچه و ... شود.

وی در ادامه با تاکید براینکه روزه‌داران باید در وعده سحری مصرف فیبر را فراموش نکنند، افزود: افراد برای دریافت فیبر می‌توانند میوه و سبزیجات تازه مصرف کنند.

هاشمی مصرف غذاهای پرچرب و پرکاری را یکی دیگر از اشتباهات رایج روزه‌داران دانست و گفت: متاسفانه برخی افراد برای افزایش میزان انرژی در طول روزه‌داری غذاهایی نظیر کله‌پاچه و حلیم در وعده سحری مصرف می‌کنند. مصرف این غذاها موجب افزایش قند خون و به دنبال آن افزایش تولید انسولین می‌شود که این امر کاهش قندخون طی روزه‌داری را در پی دارد.

دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران یادآور شد: علاوه بر این مصرف غذاهای پرچرب و پرکالری موجب اضافه وزن و چاقی نیز می‌شود.

برچسب‌ها

بیشتر بخوانید

نظرات

چه چیزهایی در مسیر پیاده‌روی اربعین بخوریم+ جزئیات

برخی موش‌گونه احتکار می‌کنند/ این افراد در قیامت به‌صورت حیوان محشور می‌شوند

زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند

اعزام نخستین تیم درمانی هلال احمر در اربعین

مرگ سالانه 100 ایرانی با مشروبات الکلی تقلبی

اعزام کاروان بهداشت و درمان اربعین به مناطق مرزی غرب و جنوب کشور

آمادگی ایران جهت انتقال تجربیات پزشکی به سایر کشورها

خطر ابتلا به ایدز و هپاتیت دانش آموزان تاکستانی را تهدید نمی‌کند

بیش از ۱۶ هزار بیمار دیالیزی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

75 درصد معابر پایتخت برای نابینایان مناسب نیست

چه چیزهایی در مسیر پیاده‌روی اربعین بخوریم+ جزئیات

خطر ابتلا به ایدز و هپاتیت دانش آموزان تاکستانی را تهدید نمی‌کند

مرگ سالانه 100 ایرانی با مشروبات الکلی تقلبی

زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند

75 درصد معابر پایتخت برای نابینایان مناسب نیست

بیش از ۱۶ هزار بیمار دیالیزی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

راه‌اندازی 137 مرکز تشخیص زودهنگام سرطان

‌رونمایی از سند حمایت از کسب‌ و کارهای نوپای دیجیتال سلامت

آسیب‌‌های استفاده مداوم از هدفون و هندزفری

جزئیات حذف دفترچه چندبیمه‌ای‌ها در بیمه سلامت

گفتگوی ویـژه

گـزارش

دیدگاه

پیشخوان روزنامه