يكشنبه  03  شهریور  1398
دوشنبه , 30 اردیبهشت 1398 ساعت 13:58

هریس خبر داد:

آموزش مهارت‌های مختلف با طرح‌های ویژه مجموعه فرادرس

مدیرعامل مجموعه آ‌موزشی فرادرس گفت: این مجموعه در صدد است تا مواردی ارائه کند که مهارت‌ها را شناسایی و به سمت خوداشتغالی سوق دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سیدمصطفی کلامی هریس در نشست خبری «نشست بررسی راهکارهای نذر محتوای آموزشی دیجیتال» که امروز صبح در استودیوی مرکز رسانه‌های دیجیتال برگزار شد گفت: مجموعه فردارس چهار دوره است که در ماه محرم و ماه رمضان با عنوان نذر فرهنگی ارائه شده است.

وی درباره تاریخچه فرادرس اظهار کرد: اولین بار در محرم 96 این کار با عنوان نذر آموزشی شکل گرفت و در سال 97 ضیافت آموزشی را شاهد بودیم و در رمضان 98 دوره چهارم آن را داریم.

بنیانگذار مجموعه آموزشی فرادرس اظهار کرد: طرح‌های آموزشی در دوره‌های گذشته حدود 600 هزار درخواست‌کننده داشته که از 30 تا 50 عنوان طرح آموزشی به‌طور رایگان در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

کلامی هریس ادامه داد: 16 هزار نفر آموزش‌های نرم‌افزار فتوشاپ را فراگرفتند که قطعاً بعد از دو ماه با این طرح دانش گرافیکی تکان قابل توجهی خواهد خورد؛ نذر نمی‌تواند غذای جسم باشد بلکه می‌تواند غذای روح هم باشد و از این جهت از سایر فعالان در حوزه تولید و محتوا خواهیم خواست که به این طرح کمک کنند.

وی ادامه داد: اجرای یک هفته‌ای این طرح معادل یک میلیون و 200 ساعت مطالعه است که در مقابل نمایشگاه بین‌المللی کتاب و سرانه مطالعه آن که حدود 6 میلیون ساعت مطالعه است بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرعامل مجموعه آ‌موزشی فرادرس گفت: مجموعه فرادرس بیش از 80 پرسنل دارد که با توجه به استقبال بسیار بالا از این طرح و درخواست‌های جامعه دانشجویی در تلاش هستیم تا این تغییرات را از روش‌های جدید استخراج کنیم.

کلامی هریس افزود: تعداد کل فرادرس‌های طرح ضیافت آموزشی به 50 فرادرس رسیده که شامل گرافیک، نرم‌افزاری، برنامه‌ریزی، دروس پایه، شیوه ارائه علمی، تندخوانی و درست‌خوانی می‌شود.

وی با بیان اینکه همه گروه‌های مخاطب را به نوعی در هر دسته‌ای قرار دادیم ادامه داد: یک سری موارد هم با توجه به جمعیت مخاطبان انتخاب می‌کنیم که در حوزه‌های عمومی بیشتر به آن توجه خواهد شد.

رئیس مجموعه آموزشی فرادرس گفت: هدف اصلی این است که بتوانیم بازده یک هفته‌ای را افزایش دهیم تا مخاطبان بیشتری از طرح‌های ما استفاده کنند.

کلامی هریس خاطرنشان کرد: درصدد هستیم تا مواردی را فرادرس ارائه کند تا با شناسایی مهارت‌ها آنها را به سمت خوداشتغالی سوق دهیم.

انتهای پیام/4046/پ

http://ana.ir/i/382640
می‌توان از طریق آموزش در همه کشورها کنسولگری فرهنگی داشته باشیم

می‌توان از طریق آموزش در همه کشورها کنسولگری فرهنگی داشته باشیم

حمایت ویژه از آثار برتر جشنواره رسانه‌های دیجیتال

حمایت ویژه از آثار برتر جشنواره رسانه‌های دیجیتال

پیام‌رسان‌ها به کمک افزایش سواد سلامت جامعه شتافتند

پیام‌رسان‌ها به کمک افزایش سواد سلامت جامعه شتافتند

فراخوان زنجیره بلوکی در مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال

فراخوان زنجیره بلوکی در مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال

ربات اجتماعی آرش با حضور وزیر بهداشت رونمایی شد

ربات اجتماعی آرش با حضور وزیر بهداشت رونمایی شد

 فضای مجازی امن و سالم با «تارگرد»

فضای مجازی امن و سالم با «تارگرد»

عمیق: رویکرد ژورنالیسم علم حل مشکلات ریشه‌ای جامعه است/ جای خالی موضوعات علمی در رسانه‌ها

نوزدهمین جشنواره ملی چاپ ایران برگزار می‌شود

معرفی هرچه بهتر بیانیه گام دوم انقلاب با استفاده از ظرفیت ژورنالیسم علم/ خبرنگار علم رابط بین نخبگان با جامعه است

علوم شناختی همانند تمامی شاخه‌های معرفت بشری از پارادایم خاصی پیروی می‌کند

آمادگی بسیج رسانه برای تبدیل حرکت‌های جهادی به گفتمان عمومی

دلال‌ها باعث افزایش 6 برابری قیمت کاغذ شدند

موسوی: روزنامه‌نگار علم نباید گرفتار بازی‌های رسانه‌ای شود/ ژورنالیسم علم حلقه واسط جامعه و دانشگاه است

واریز یارانه مطبوعات تا دو هفته آینده

یارانه مطبوعات تا شهریور ماه پرداخت می‌شود

افزایش 202 میلیون نفری کاربران شبکه‌های اجتماعی در سال جدید

انتظار از رسانه این است که کبوتر نامه‌بر مسئولان نباشند

مسئولین باید بی‌طرفی خبرنگاران را بپذیرند و کارکرد آن‌ها را با روابط عمومی یکسان ندانند

مهدیان: ژورنالیسم علم کمک می‌کند مفاهیم پیچیده به زبان مردم ساده شود/ 3 ویژگی مهم خبرنگاران علم

شهدا بهترین خبرنگاران و خبرسازان هستند/ خبرنگاری یعنی روایتگری مشکلات مردم و جامعه

حس درد مردم تفریح نیست؛ درد است!

دنیای شیرین «روزنامه‌نگاران علم» در یک نگاه/ از خوشبینی به آینده تا تلاش برخی‌ها برای «ارزان تمام کردن علم»!

تبدیل فرهنگسرای رسانه به پایگاه تبیین جایگاه رسانه در بیانیه گام دوم انقلاب

ناگفته‌های قدیمی‌ترین چاپخانه‌دار تهران/ از خاطرات چاپ در دهه 40 تا امید به رونق کار در آینده!

مظفری: روزنامه‌نگار علمی به چرایی اتفاقات و رویدادها می‌پردازد/ اطلاع‌رسانی نوین با استفاده از ژورنالیسم علم

رفیعی آتانی: نباید به نوع غیرعلمی ژورنالیسم مشروعیت داد/ ژورنالیسم علم در کشور جدی گرفته نمی‌شود