46626
شنبه  24  آذر  1397
دوشنبه , 28 آبان 1397 ساعت 14:21

عضو هیأت علمی دانشگاه:

تأثیرگذاری بر مخاطبان نباید وابسته به رادیو و تلویزیون باشد

عضو هیأت علمی دانشگاه گفت: برای این‌که تأثیرگذار باشیم نباید فقط به رادیو و تلویزیون وابسته باشیم، بلکه از ظرفیت‌های سپهر رسانه‌ای بهره ببریم.

عطاءالله ابطحی در گفتگو با خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در‌خصوص توسعه تکنولوژی‌های رسانه‌ای اظهار کرد: امروز رسانه‌ها سپهری شده‌اند و به‌نوعی ما با یک سپهر رسانه‌ای مواجهیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه افزود: در دنیای امروز ما با 47 سپهرک رو‌به‌رو هستیم که رادیو و تلویزیون دو مورد از این 47 سپهرکی هستند که سپهر رسانه‌ای را تشکیل می‌دهند و برای تأثیرگذاری و ارتباط با مخاطب باید از ظرفیت تمام این 47 سپهرک بهره برد که شبکه‌های اجتماعی هم جزیی از آن هستند.

وی با اعلام این مطلب که براساس آخرین تحقیقات پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و روی کار آمدن دونالد ترامپ 10 درصد اعتماد و مراجعه به تلویزیون کاهش یافته، اذعان کرد: ما برای این‌که تأثیرگذار باشیم نباید فقط به رادیو و تلویزیون وابسته باشیم و از ظرفیت‌های سپهر رسانه‌ای بهره ببریم.

این استاد ارتباطات و رسانه با اشاره به گرایش بیشتر افراد به استفاده از شبکه‌های اجتماعی گفت: این موضوع نمی‌تواند بیانگر این باشد که رسانه‌ها دنباله‌رو شبکه‌های اجتماعی هستند، چون گرایش کلی به این سمت‌و‌سو می‌باشد و رسانه‌های جمعی برای این‌که بتوانند مخاطب بیشتری را جذب کنند می‌بایست به موضوعات و مسائلی بپردازند که شبکه‌های اجتماعی به آن اشتغال دارند.

انتهای پیام/4105/خ

برچسب‌ها

بیشتر بخوانید

بی‌اعتمادی مخاطبان به رسانه‌ها به زایل شدن مقبولیتشان می‌انجامد

بی‌اعتمادی مخاطبان به رسانه‌ها به زایل شدن مقبولیتشان می‌انجامد

لغو نمایشگاه مطبوعات در چنین اوضاع اقتصادی کمک به رسانه‌هاست

لغو نمایشگاه مطبوعات در چنین اوضاع اقتصادی کمک به رسانه‌هاست

نمایشگاه مطبوعات امسال برگزار نمی‌شود

نمایشگاه مطبوعات امسال برگزار نمی‌شود

میزان مصرف رسانه با میزان اعتماد به آن متفاوت است

میزان مصرف رسانه با میزان اعتماد به آن متفاوت است

مخاطبان تضمین نداده‌اند پیوسته با رسانه شما بمانند

مخاطبان تضمین نداده‌اند پیوسته با رسانه شما بمانند

نظرات

گفتگوی ویـژه

گـزارش

دیدگاه

پیشخوان روزنامه