60381
يكشنبه  25  آذر  1397
دوشنبه , 28 آبان 1397 ساعت 05:57

ضیایی‌پرور:

لغو نمایشگاه مطبوعات در چنین اوضاع اقتصادی کمک به رسانه‌هاست

یک استاد ارتباطات و رسانه لغو برگزاری نمایشگاه مطبوعات امسال را در چنین اوضاع اقتصادی کمک به رسانه‌ها عنوان کرد.

حمید ضیائی‌پرور در گفتگو با خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص لغو برگزاری نمایشگاه مطبوعات اظهار کرد: معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با جمع‌بندی دیدگاه‌ها و وضعیت موجود تصمیم گرفت نمایشگاه مطبوعات را امسال برگزار نکند.

وی با بیان این مطلب که مسائل مالی از دلایل مهم عدم برگزاری نمایشگاه مطبوعات امسال است، تصریح کرد: این مشکلات مالی بخشی مربوط به رسانه‌ها و بخشی نیز مربوط به خود وزارتخانه است.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در چنین وضعیت اقتصادی که رسانه‌ها با بحران کاغذ دست و پنجه نرم می‌کنند و به‌دلیل مشکلات مالی صفحات و تیراژ خود را کاهش داده‌اند، برگزاری نمایشگاه بار مالی سنگینی را از لحاظ هزینه برپایی غرفه، تأمین نیرو و هزینه اقامت بر آنها تحمیل می‌کند و این موضوع قابل توجه است که بیش از نیمی از شرکت‌کننده‌های نمایشگاه از استان‌های مختلف هستند.

ضیائی‌پرور اذعان کرد: در صورت برگزاری نمایشگاه مطبوعات و شرکت نکردن این رسانه‌ها به‌واسطه شرایط مالی، ممکن است این اقدام حمل بر موضع سیاسی، ناتوانی و حتی به‌عنوان یک ضد‌تبلیغ عمل کند.

این استاد ارتباطات و رسانه با اشاره به دستور رئیس جمهور در چند ماه گذشته مبنی بر حداکثر صرفه‌جویی در هزینه‌ها از لغو کلیه هزینه‌های مربوط به رویدادهای نمایشگاهی و سفرها و هزینه‌های اضافی وزارت نفت سخن به میان آورد و گفت: بنابر این شرایط معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد هم تصمیم گرفت امسال نمایشگاه مطبوعات را لغو کند، البته این اتفاق در دوره‌های پیشین هم رخ داده بود که بنا به دلایلی نمایشگاه در یک‌سال برگزار نشده و سال بعد از آن برپا شد و مشکلی هم ایجاد نشد.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان بازتاب مطبوعاتی‌های کل کشور را در این خصوص بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: رسانه‌های استانی از موضوع لغو برگزاری نمایشگاه مطبوعات بسیار استقبال کرده و حتی صنف مربوط به مدیران مسئول رسانه‌های کشور طی نامه‌ای رسماً از تصمیم آقای سلطانی‌فر در این خصوص تقدیر و تشکر کرد و در واقع این اقدام در چنین اوضاع اقتصادی کمک به آنها محسوب می‌شود.

انتهای پیام/4105
 

برچسب‌ها

بیشتر بخوانید

جای خالی نمایشگاه مطبوعات چگونه پر می‌شود

جای خالی نمایشگاه مطبوعات چگونه پر می‌شود

بی‌اعتمادی مخاطبان به رسانه‌ها به زایل شدن مقبولیتشان می‌انجامد

بی‌اعتمادی مخاطبان به رسانه‌ها به زایل شدن مقبولیتشان می‌انجامد

برگزار نشدن نمایشگاه مطبوعات کارشناسی‌شده بود ‌

برگزار نشدن نمایشگاه مطبوعات کارشناسی‌شده بود ‌

هیأت نظارت بر خبرگزاری‌ها، همان هیأت نظارت بر مطبوعات است

هیأت نظارت بر خبرگزاری‌ها، همان هیأت نظارت بر مطبوعات است

تأثیرگذاری بر مخاطبان نباید وابسته به رادیو و تلویزیون باشد

تأثیرگذاری بر مخاطبان نباید وابسته به رادیو و تلویزیون باشد

نمایندگان مدیران مسئول هیأت نظارت بر مطبوعات مشخص شدند

نمایندگان مدیران مسئول هیأت نظارت بر مطبوعات مشخص شدند

نمایشگاه مطبوعات امسال برگزار نمی‌شود

نمایشگاه مطبوعات امسال برگزار نمی‌شود

میزان مصرف رسانه با میزان اعتماد به آن متفاوت است

میزان مصرف رسانه با میزان اعتماد به آن متفاوت است

مخاطبان تضمین نداده‌اند پیوسته با رسانه شما بمانند

مخاطبان تضمین نداده‌اند پیوسته با رسانه شما بمانند

حضور 6 خبرنگار خارجی در بخش بین‌الملل همایش سواد رسانه‌ای

حضور 6 خبرنگار خارجی در بخش بین‌الملل همایش سواد رسانه‌ای

نظرات

گفتگوی ویـژه

گـزارش

دیدگاه

پیشخوان روزنامه