يكشنبه  30  تیر  1398
شنبه , 22 مهر 1396 ساعت 14:28

معاون صدای صداوسیما خبرداد؛

آمار شنوندگان رادیو در ایران بالاتر از استاندارد جهانی است/ رادیو جوان و ایران پرمخاطب‌ترین شبکه‌ها

به گفته شاه آبادی استاندارد شنوندگان رسانه‌های شنیداری در جهان ۲۷ تا ۳۱ درصد کل جمعیت است و در ایران ۳۴ درصد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، حمید شاه‌آبادی در رابطه با کم و کیف مخاطب کنونی رادیو در حالی که چند سال گذشته با بحران کمبود شنونده روبرو شده بود، توضیح داد: در حال حاضر استاندارد شنوندگان رسانه‌های شنیداری در جهان حدود 27 تا 31 درصد نسبت به کل جمعیت آن‌ها است که سهم مخاطب شبکه‌های مختلف رادیویی در ایران نسبت به کل جمعیت کشور 34 درصد است.

معاون صدا در سازمان صدا و سیما با بیان اینکه اگر فردی دقایقی از روز برنامه یکی از شبکه‌های رادیو را بشنوند جزو آمار شنوندگان رادیو محسوب می‌شود، افزود: با توجه به اینکه فضای رسانه‌های تصویری در جهان تغییر کرده و رسانه‌های تعاملی جدی‌تر شده و ساعات استفاده مردم از شبکه‌های اجتماعی افزایش پیدا کرده، طبیعی است که مخاطب رادیو کمتر شود.

وی با تاکید براینکه خوشبختانه مخاطب رادیو در ایران نه تنها چندان کاهش پیدا نکرده بلکه از استاندارد جهانی نیز جلوتر است، ادامه داد: اگرچه جمع بسیاری از این 34درصد بیش از یک ساعت در روز رادیو گوش می‌کند که این آمار قابل توجهی است با این وجود این میزان مخاطب کافی نیست و باید برای افزایش مدت استفاده آن‎ها از برنامه‌های مختلف تلاش کرد.

شاه آبادی برنامه‌های رادیو را به لحاظ تاثیرگذاری کیفی و میزان نفوذ در مخاطب و تاثیرگذاری در سبک زندگی، نیازمند بازنگری دانست و افزود: از میان 15 شبکه رادیویی، شبکه‌های جوان و ایران بیشتری مخاطب را دارند.

معاون صدا در سازمان صدا و سیما ادامه داد: میزان شنوندگان شبکه‌های تخصصی همچون رادیو سلامت، رادیو اقتصاد و... را باید به نسبت جامعه آماری آن‌ها مورد ارزیابی قرار داد چراکه مقایسه مطلق میزان مخاطب شبکه‌های عمومی با شبکه‌های تخصصی کار حرفه‌ای نیست؛ این در حالی است که برخی از شبکه‌های تخصصی تنها در برخی شهرهای پرجمعیت قابل دسترسی هستند.

وی اظهارنظر درباره ادغام یا کاهش شبکه‌های رادیو را در آغاز دوره کاری خود زود دانست و با بیان اینکه در حال حاضر برنامه‌‎ای برای ادغام شبکه‌ها ندارد، گفت: اولویت معاونت صدا ارتقاء و کیفیت‌بخشی شبکه‌های کنونی و برنامه‌های آن‌هاست؛ ضمن آنکه شبکه‌های رادیویی نیازمند یک مخاطب پژوهشی صحیح هستند، تا در ادامه بتوانند رابطه خود را با مخاطب غنی‌تر کنند.

شاه آبادی عنوان کرد: بودجه مستقیم رادیو 3درصد از کل بودجه رسانه ملی را تشکیل می‌دهد، اما حجم زیادی از بودجه‌های سازمان به فرستنده‌ها و مسائل فنی اختصاص می‌یابد که این مهم شامل فرستنده‌ها و مباحث فنی رادیو نیز می‌شود.

معاون صدا در سازمان صدا و سیما بیان کرد: به زودی در نخستین نشست خبری برنامه‌های خود را برای ساماندهی نیروهای رادیو و افزایش کیفی معیشت آن‌ها اعلام خواهد کرد.

منبع: خانه ملت

http://ana.ir/i/221363

ماجرای توزیع کاغذ توسط تعاونی مطبوعات با قیمت بالاتر از بازار آزاد چیست؟

آیا می‌دانید گرفتن عکس سلفی ریشه روانشناسانه دارد؟

قیمت کاغذ در بازار مناسب هیچ نشریه و روزنامه‌ای نیست

تضعیف اعتقادات مذهبی با ارسال پیام‌های خرافه

اولین دوره جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان تهران برگزار می‌شود

رائفی پور: بهترین راهکار برای مقابله با تهدیدات فضای مجازی آگاهی مردم است

«تک شاخ» با محوریت کارآفرینی در حوزه استارتاپ پخش می‌شود

برگزاری اولین دوره آموزش سواد رسانه‌ای در کشور

توسعه صنعت گردشگری مانع خروج ارز و تقویت کسب و کار محلی و بومی می‌شود

توجه به گام دوم انقلاب اسلامی مهمترین هدف کنفرانس علوم شناختی و رسانه است

بالاترین و پایین‌ترین ضریب نفوذ اینترنت در کجاست؟

آغاز به‌کار نخستین گوینده خبر زن مبتنی بر هوش مصنوعی در چین+فیلم

برخلاف 133 کشور دنیا، در ایران زور تلگرام از واتس‌‌آپ بیشتر است

کدام اپلیکیشن بیشترین دانلود را در سال 2019 داشته است؟

هیجان کاربران در نصب برنامه‌های بدون استفاده بر روی گوشی همراه

مدیران دولتی تمایلی به انتشار اطلاعات ندارند

دانشگاه آزاد اسلامی، پروفسور فرهنگی را فراموش نمی‌کند

آیین نکوداشت پروفسور علی‌اکبر فرهنگی برگزار می‌شود

نهادهای زیر مجموعه قوه قضائیه، دور میدان عدل خواهند نشست

خبر توزیع کاغذ وارداتی غیراستاندارد صحیح نیست