دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آذر 1398 - 15:49

موضع‌گیری عجیب ائتلاف رئیس مجلس عراق درباره انتخاب نخست‌وزیر

ائتلاف اهل سنت «القوی العراقیه» در یک موضع‌گیری‌ عجیب خواستار واگذاری پست نخست‌وزیری به غیرشیعیان و برگزاری همه‌پرسی برای انتخاب نخست‌وزیر جدید شد.
کد خبر : 448222
441.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از بغدادالیوم، «هیبت حلبوسی»، نماینده ائتلاف «القوی العراقیه» با بیان اینکه نخست‌وزیر جدید عراق باید خارج از چارچوب سیاسی کشور باشد، گفت: فراکسیون‌های سیاسی مصمم هستند که نخست‌وزیر آتی کشور باید از قلب عراق و تظاهرات‌ جاری در کشور انتخاب شود. این فرد باید در خارج از چارچوب گروه‌های سیاسی باشد، زیرا چهره‌های (سیاسی) قدیمی قابل اعتماد و پذیرش نیستند.


ائتلاف به ریاست محمد حلبوسی، رئیس مجلس عراق عنوان کرد: طبق قانون اساسی فراکسیون بزرگ‌تر باید نامزد جدید را برای انتخاب نخست‌وزیر معرفی کند و طبق نتیجه انتخابات اخیر، ائتلاف سائرون فراکسیون بزرگ‌تر مجلس محسوب می‌شود. این ائتلاف نیز از حق خود گذشته است، لذا باید نمایندگان تظاهرکنندگان نامزد پیشنهادی خود را معرفی کنند.


روز گذشته «رعد الدهلکی»، دیگر نماینده ائتلاف القوی العراقیه به ریاست حلبوسی در اظهاراتی عجیب، خواستار نامزدی فردی غیر شیعی برای تصدی پست نخست‌وزیری شده بود. وی در بیانیه‌ای گفته بود طرف‌هایی که شعار مخالفت با سهم‌خواهی سیاسی سر می‌دهند، باید این شعار را عملی و شخصیتی غیرشیعی برای نخست‌وزیری معرفی کنند.


انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته