دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آبان 1398 - 10:07

برف پیش‌بینی‌شده، شهرداری تهران را غافلگیر کرد!/ خیابان‌های شمالی پایتخت قفل شد+عکس

با شروع اولین برف پاییزی در پایتخت، اکثر خیابان‌های شمالی پایتخت قفل شد و شهرداری تهران علی‌رغم هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف در تهران، باز هم غافلگیر شد.
کد خبر : 445198
_MID0547.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با اینکه سازمان هواشناسی، چند روز پیش از احتمال بارش برف در تهران خبر داده بود، اما باز هم شهرداری تهران و مجموعه خدمات شهری غافلگیر شدند و در حال حاضر بسیاری از بزرگراه‌ها، خیابان‌ها و حتی معابر فرعی به‌دلیل بارش برف سنگین مسدود شده است و تردد خودروها امکان‌پذیر نیست.


در گذشته شهرداری تهران معتقد بود که اگر سازمان هواشناسی قبل از بارش برف هشدارها را داده بود، ما می‌توانستیم با اتخاذ تدابیری نظیر استقرار کیسه‌های نمک در کنار بزرگراه‌ها جلوی لغزندگی را بگیریم که این اظهارنظر تا حدودی قابل قبول محسوب می‌شد.


اما صبح شنبه(25 آبان ماه) برفی نسبتاً سنگین در تهران آمد و با اینکه سازمان هواشناسی هشدارهای لازم را داده بود، اما با این حال شهرداری تهران نتوانست جلوی لغزندگی و در پی آن توقف خودروها را بگیرد.



به‌طور کلی می‌توان گفت که برف پیش‌بینی‌شده، شهرداری تهران را غافلگیر کرد!


در این خصوص سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به خبرنگار آنا گفت که به‌دلیل بارش سنگین برف در تهران، درحال حاضر شاهد توقف خودروها در بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، خیابان ولیعصر(عج)، خیابان شریعتی، برخی از محدوده‌های سیمون بولیوار، بزرگراه ستاری، بزرگراه بابایی به غرب، بزرگراه امام علی(ع) به سمت شمال، بزرگراه چمران به سمت شمال و برخی از محدوده‌های بزرگراه یادگار امام و همت هستیم.


مهماندار با بیان اینکه در بسیاری از مسیرها  به‌دلیل نشستن برف و عدم برف‌روبی و پاشیدن شن و نمک، امکان حرکت برای خودروها وجود ندارد گفت: حتی در برخی از معابر، رانندگان خودروهای خود را به همان صورت که در وسط راه هستند، رها کرده‌اند.


رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به هم‌وطنان توصیه کرد تا از ترددهای غیرضروری خودداری کنند، چراکه در محدوده‌های یادشده امکان تردد فعلاً وجود ندارد.


همچنین طبق گفته شاهدان عینی، درحال حاضر در بزرگراه آبشناسان و ستاری برخی از رانندگان مجبور به خروج از خودرو شدند. از طرفی خط اتوبوس BRT اتوبان چمران به‌دلیل بارش برف از کار افتاده است و مسافران از اتوبوس‌ها خارج شدند. نبود شن و نمک در کنار بزرگراه‌ها و خیابان‌های تهران نیز یکی از مشکلاتی بود که هم‌وطنان بعد از بارش اولین برف پاییزی با آن مواجه بودند.



بر اساس این گزارش، جای تعجب است که شهرداری تهران علی‌رغم هشدار سازمان هواشناسی نتوانست اقدامات لازم را برای جلوگیری از لغزندگی انجام دهد.









انتهای پیام/4110/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته