دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مهر 1398 - 13:33
دفاتر دانشگاه فرهنگیان جامعه اسلامی دانشجویان:

برای ارائه طرح جایگزین کنکور آماده‌ایم

تعدادی از دفاتر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی در نامه‌ای به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از آمادگی ارائه طرح جایگزین برای کنکور سراسری خبر دادند.
کد خبر : 430301
T.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، تعدادی از دفاتر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی در نامه‌ای به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از آماده‌سازی طرح جایگزین برای کنکور سراسری خبر دادند.


در ابتدای این نامه آمده است: کنکور سراسری آسیب و مضرات بسیاری ازجمله استرس و اضطراب، سلب تفکر و خلاقیت و همچنین سوق دادن دانش آموزان به سمت آموزشگاه‌هایی که درآمدهای گزاف ناشی از این مسئله همگان را به سمت آموزش‌های نادرست، سطحی و بی‌فایده کشانده دارد، که بر کسی پوشیده نیست. متأسفانه در سال‌های اخیر صحبت‌های متعددی در این باب گفته‌شده که به هیچ‌کدام جامه عمل پوشانده نشد و اهمیتی به اسناد بالادستی به‌ویژه سند تحول بنیادین و پژوهش‌های انجام‌شده پیرامون کنکور داده نشده است.


در ادامه این نامه عنوان‌شده است: اکنون شاهد آن هستیم که جنابعالی و مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی قصد اقدام عملی جهت تعیین جایگزین مناسب برای کنکور رادارید؛ دفاتر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی آمادگی خود را جهت همکاری و طرح پیشنهاد‌ها به‌منظور رسیدن به ساختاری به‌عنوان جایگزین کنکور سراسری اعلام میدارد چراکه دانشجو معلمان به‌عنوان قشر نزدیک به دانش آموزان و افرادی که خود به‌تازگی فضای کنکور سراسری را تجربه و پشت سر گذاشته‌اند، قطعاً تأثیر به سزایی دررسیدن به الگویی جامع و کامل‌تر از یک آزمون 4 ساعت خواهند داشت.


جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مشهد، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اصفهان و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یزد امضاکنندگان این نامه هستند.


انتهای پیام/4108/


 


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته