دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1398 - 13:20
رئیس شورای سیاست‌گذاری کنفرانس حکمرانی:

محور اصلی سومین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی استفاده از توان جوانان است

رئیس شورای سیاستگذاری کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی گفت: در سومین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی تاکید بر استفاده کردن از جوانان در سیاستگذاری و حکمرانی کشور است.
کد خبر : 429504

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سعید سهراب‌پور در اولین نشست خبری سومین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی با محوریت انتقال نسل در حاکمیت اظهار کرد: برگزاری این کنفرانس ها به تقویت دانشگاهیان و سیاست‌گذاران کمک بسیاری می کند و باعث حل مسائل کشور با اصلاح سیاست‌های کلان کشور خواهد شد.


وی افزود: در سومین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی بر استفاده کردن از جوانان در سیاستگذاری و حکمرانی کشور تاکید فراوانی می‌شود. جوانان باید در کارهای اجرایی مملکت ورود جدی پیدا کنند و مدل حکمرانی به شیوه جوانان قطعاً اثرگذار خواهد بود.


رئیس شورای سیاست‌گذاری کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی بیان کرد: انتقال نسل جوان به حاکمیت باید اتفاق بیفتد و شاهد شکوفایی جوانان در عرصه‌های مدیریتی در آینده باشیم. در سومین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی، با جدیت منویات مقام معظم رهبری را در زمینه حکمرانی بررسی و راهکارهای عملیاتی آن را به نهادهای اجرایی پیشنهاد می‌کنیم.


علی ملکی رئیس پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: افزایش تعامل جدی اصحاب نظر و عمل یکی از اهداف کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی است و در حال پیگیری هستیم که این کنفرانس بدون کم و کاست برگزار شود.


وی افزود: دانشگاه و دستگاه های اجرایی از یکدیگر گلایه هایی دارند. محققان دانشگاهی می گویند که صنعت با ما ارتباط ندارد و همینطور صنعتگران از ایده های ضعیف دانشگاهیان سخن می گویند. کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی فضای خوبی است که شکاف میان دانشگاهیان و صنعتگران و اجراکنندگان دستگاه های کشور برطرف شود.


رئیس پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف بیان کرد: برای این کنفرانس از سخنرانانی استفاده خواهد شد که در حوزه اجرا و علمی و تحقیقاتی صاحب نظر باشند و بتوانند پیشنهاداتی در قالب های جدید مدل حکمرانی کشور ارائه کنند.


ملکی خاطرنشان کرد: گسترش مجموعه های تحقیقاتی در قالب پژوهشکده و اندیشکده سیاستگذاری یکی دیگر از اهداف کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی است. این پژوهشکده ها در ایران کم است که باید افزایش پیدا کند تا حل مشکلات کشور به دست دانشگاهیان عملیاتی شود.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته