دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1398 - 16:21

فیس‌بوک در حال ساخت عینک برای تهیه نقشه سه‌بعدی از جهان است

شرکت فیس‌بوک با تمرکز بسیار بالایی در حال طراحی یک عینک است که بتواند با کمک آن نقشه‌ای سه‌بعدی از زمین تهیه کند.
کد خبر : 417639
dims.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، شرکت فیس‌بوک با تمرکز بسیار بالایی در حال طراحی یک عینک است تا بتواند با کمک آن نقشه‌ای سه‌بعدی از زمین تهیه کند.


این نقشه به کاربران امکان خواهد داد تا از واقعیت‌های دور و اطراف زندگی خود مطلع باشند. درواقع فیس‌بوک مشغول ساخت نوع جدیدی از فنّاوری واقعیت افزوده است که مستقیماً روی این دنیای فیزیکی قرار می‌گیرد و قرار است به همان تناوبی که به گوشی‌هایمان نگاه می‌کنیم از این فناوری نیز استفاده کنیم.


«آزمایشگاه واقعیت فیس‌بوک» (Facebook Reality Labs) خبر داده است که مشغول ساخت LiveMaps است و از آن تحت عنوان «زیرساخت کلیدی برای تجربیات واقعیت افزوده فردا» یادکرده است. LiveMaps درواقع با بهره‌گیری از بینایی کامپیوتری، بومی‌سازی و فنّاوری نقشه‌نگاری جمع‌سپاری‌شده نوعی نقشه مشترک مجازی را تولید می‌کند که بازتابی از دنیای فیزیکی بیرون است.


فیس‌بوک با تزریق داده‌هایی که از ۲.۴ میلیارد کاربر خود جمع‌آوری کرده به توسعه LiveMaps کمک می‌کند و با استفاده از عکس‌هایی که ژئوتگ شده‌اند، اقدام به ایجاد ابر نقاط و سپس یک دنیای مجازی واقعی می‌کند.


در چشم‌انداز فیس‌بوک برای واقعیت افزوده، هدست‌ها و عینک‌ها وارد نقشه‌های سه‌بعدی می‌شوند که پیش‌تر ساخته شده‌اند و دیگر قرار نیست که محیط پیرامونی کاربر به‌صورت در لحظه و آنی بازآفرینی شود. این کار درواقع توانمندی‌هایی را در حوزه تله پورت ایجاد می‌کند و به فنّاوری کمکی امکان می‌دهد که اطلاعاتی را در مورد اشیاء و موقعیت‌های نزدیک فراهم کند.


LiveMaps و اهداف فیس‌بوک در عرصه واقعیت افزوده هم‌چنان سال‌ها تا تبدیل‌شدن به محصولات مصرفی پرکاربرد فاصله دارند اما تلاش‌ها برای رسیدن به چنین نقطه‌ای آغاز شده و فیس‌بوک قطعاً اطلاعات کافی برای پشتیبانی از تحقق این ایده‌ها را دارد.


انتهای پیام/4127/4108/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته