دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام شهیدی:

بیش از 90 درصد آزادگان مجروح شده، سپس به اسارت درآمدند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بیش از 90 درصد آزادگان جنگ تحمیلی مجروح شدند و تا آخرین گلوله جنگیدند، سپس به اسارت درآمدند.
کد خبر : 410802
AG8I0797.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، همزمان با فرا رسیدن ۲۶ مردادماه سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، به همت معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کنگره ملی الماس‌های درخشان صبح امروز در تالار اندیشه حوزه هنری با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام سید‌ محمد‌علی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاونان و مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین آزادگان سرافراز و خانواده‌های گرامی این اسوه‌های صبر و استقامت در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.


حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی در ابتدای این مراسم، روز ورود آزادگان به میهن اسلامی و میلاد امام هادی (ع) را تبریک گفت و سپس بیان کرد: هر ساله در ۲۶ مردادماه ورود آزادگان را به میهن اسلامی جشن می‌گیریم. آزادگان عزیز در طول دوران اسارت بسیار سختی را متحمل شدند. امام خمینی رحمت‌الله علیه درباره آزادگان فرمودند آزادگان اسارتگاه‌های خود را به دانشگاه تبدیل کردند.


وی ادامه داد: نکته مهم در بحث آزادگان این است که بیش از 90 درصد آزادگان مجروح شدند و تا آخرین گلوله جنگیدند و سپس به اسارت درآمدند. تعداد بسیار زیادی از آزادگان در دوران اسارت حافظان قرآن شدند. حاج آقای ابوترابی سید آزادگان بود کسی بود که در دوران اسارت توانست امید را در دل آزادگان پدیدار کند در برنامه‌های معنوی و مذهبی پیشرو بود. ما ۴۲۸۷۹ آزاده داریم که 36 هزار رزمنده بودند و الباقی مردم عادی بودند. 24 هزار آزاده گرامی تا آخر زمان اسارت در لیست صلیب نبودند، ۴۵۰ نفر شهید شدند، یک هزار نفر از آزادگان ما از خلبانان عزیز در اسارت بودند که در لیست صلیب سرخ نیز ثبت نشدند.


در ادامه از سوی خانواده‌های شاهد و ایثارگر لوح تقدیری توسط رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه تقدیم شد. همچنین با حضور وزیر امور خارجه، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون فرهنگی و آموزش بنیاد شهید، معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید از 10 نفر از آزادگان سرافراز تجلیل و قدردانی شد.


انتهای پیام/4072/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته