دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مرداد 1398 - 08:46

پذیرش بیش از 31 هزار دانشجو در رشته‌های با آزمون کنکور سراسری دانشگاه آزاد

براساس ظرفیت رشته‌های با آزمون کنکور سراسری دانشگاه آزاد اسلامی 31 هزار و 595 دانشجو در این دوره جذب می‌شوند.
کد خبر : 410327

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، انتخاب رشته در آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی از روز یکشنبه 20 مردادماه آغاز شد و تا دوم شهریورماه ادامه دارد.


علاقه‌مندان به تحصیل در رشته‌های باآزمون دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش و پذیرش و مطالعه دفترچه راهنما نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.


داوطلبان مجاز به انتخاب‌رشته در دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند در این دانشگاه انتخاب رشته کنند. داوطلبان باید کد دسترسی داشته باشند این کد در کارنامه منتشر شده ازسوی سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است.


هر یک از متقاضیان می‌توانند 100 کدرشته محل را انتخاب کنند. داوطلبانی که گروه‌های آزمایشی دوم شامل زبان‌های خارجه و هنر را نیز انتخاب کرده‌اند می‌توانند کدرشته‌های این دو گروه را نیز در میان 100 کدرشته انتخابی خود بگنجانند.


ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های باآزمون کنکور سراسری دانشگاه آزاد اسلامی در گروه ریاضی و فنی 11 هزار و 770 نفر، در گروه علوم تجربی 13 هزار و 455 نفر، در گروه علوم انسانی 5 هزار و 380، گروه هنر 300 نفر و گروه زبان‌های خارجه 690 نفر است.


داوطلبان باید در زمان انتخاب رشته به ترتیب اولویت‌ها توجه کنند، انتخاب‌های اول داوطلبان نشانگر علاقه بیشتر آنها به آن کدرشته محل است. بعد از پایان زمان انتخاب رشته امکان جابه‌جایی اولویت‌ها به کنکوری‌ها داده نمی‌شود.


علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از انواع تسهیلات در این دانشگاه استفاده کنند. جزئیات این تسهیلات اینجا قابل مشاهده است.


آمارها نشان می‌دهد که از زمان شروع انتخاب رشته تاکنون 7 هزار و 747 نفر رشته‌های باآزمون کنکور سراسری دانشگاه آزاد اسلامی را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌اند.


انتهای پیام/4040/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته