دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1398 - 11:18

درمان زخم‌های داخلی آسان می‌شود

دانشمندان دانشگاه هاروارد موفق به توسعه هیدروژلی شدند که می‌تواند زخم‌های داخلی را بهبود ببخشد.
کد خبر : 410225
26240702.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از نیواطلس، برای بهبود زخم‌های خارجی از بانداژ یا چسب زخم استفاده می‌شود اما درمان زخم‌های داخلی بسیار دشوار است.


دسترسی به زخم‌های داخلی بسیار دشوار است بنابراین فکر بانداژ و بستن زخم را باید کنار گذاشت. با این حال اگر مشکل دسترسی در نظر گرفته نشود، به دلیل وجود حجم قابل توجهی از مخاط لغزنده باز هم امکان بانداژ وجود ندارد.


حال محققان دانشگاه هاروارد موفق به توسعه و ساخت هیدروژلی به شکل اسپری شده‌اند که می‌تواند زخم‌های داخلی را بهبود ببخشد. این هیدورژل از باکتری ساخته شده که روند تسریع زخم را افزایش می‌دهد.


هیدروژل‌ها ابزاری مفید در بهبود زخم‌ها و جراحت پوستی، اندامی، خونی، ماهیچه‌ای و غضروفی محسوب می‌شوند. هیدورژل نه‌تنها از عفونی شدن زخم جلوگیری می‌کند بلکه روند تسریع آن را نیز به طور قابل‌توجهی بالا می‌برد.


دانشمندان دانشکده مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه هاروارد موفق به ساخت هیدروژلی شده‌اند که می‌تواند زخم‌های موجود در سطح‌های چسبناک و لغزنده مانند روده و معده را بهبود ببخشد. در این روش از باکتری غیرسمی ای‌کولای و پروتئین‌های کرلی استفاده شده است.


این هیدورژل می‌تواند روی سطوح لغزنده و چسبناک باقی بماند، این امر مانع از بروز عفونت زخم می‌شود و روند بهبودی آن را نیز تسریع می‌کند.


انتهای پیام/4107/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته