دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1398 - 12:57
صالح عاروری در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

جزئیاتی از دیدار هیئت حماس با رهبر معظم انقلاب

نایب‌رئیس دفتر سیاسی حماس جزئیاتی از دیدار هیئت حماس با رهبر معظم انقلاب را برای اولین بار مطرح کرد.
کد خبر : 406503
636995040585124508_md.jpg

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا: سه روز پیش هیئتی متشکل از هشت نفر از اعضای جنبش مقاومت فلسطین (حماس) به ریاست صالح عاروری، نایب‌رئیس دفتر سیاسی این جنبش برای دیدار با مقامات ایرانی وارد تهران شدند و روز دوشنبه با امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.


رهبر معظم انقلاب اسلامی دراین‌دیدار، فلسطین را موضوع نخست و مهم‌ترین مسئله دنیای اسلام دانستند و با تمجید از ایستادگی و مقاومت شگفت‌آور مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت ازجمله حماس، تأکید کردند: پیروزی بدون مقاومت و مبارزه به دست نمی‌آید و ما بر مبنای وعده تخلف‌ناپذیر الهی معتقدیم که موضوع فلسطین قطعاً به نفع مردم فلسطین و دنیای اسلام، تمام خواهد شد.


در همین راستا، صالح عاروری در گفتگو با خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا درباره اهداف سفر هیئت عالی‌رتبه این جنبش به تهران گفت: تردیدی وجود ندارد که روابط حماس و جمهوری اسلامی ایران دیرینه و مستحکم است. هدف اصلی از این سفر تقویت روابط دوجانبه در سایه تهدیداتی است که ملت فلسطین با توجه به مطرح شدن موضوع معامله قرن با آن مواجه شده‌اند.


نایب‌رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: معامله قرن طرحی است که تلاش می‌کند موضوع فلسطین را از بین ببرد و توطئه‌های آمریکایی-صهیونیستی را در منطقه پیاده‌سازی کند.


نایب‌رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس سفر به تهران را خوب و موفق ارزیابی و تصریح کرد: بی‌تردید دیدار با رهبر انقلاب، ملاقاتی خوب و متمایز بود و معتقدیم این دیدار می‌تواند نقش مهمی در توسعه روابط این جنبش با جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.


وی همچنین افزود که در ابتدای این دیدار، نامه مهمی از جانب اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، تقدیم رهبر معظم انقلاب شد.


عاروری درباره پیامی که روز گذشته امام خامنه‌ای در دیدار با هیئت حماس به این جنبش دادند، گفت: پیام رهبر انقلاب واضح است و ایشان تأکید کردند که مقاومت تنها راه حل موضوع فلسطین است و هرگونه توطئه و اقدام برای به محاق بردن موضوع فلسطین به نتیجه نخواهد رسید.


وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بیش از 40 سال است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) همواره از مقاومت فلسطین حمایت کرده و پشتیبان ملت فلسطین بوده است.


انتهای پیام/4106/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته