دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 تير 1398 - 15:36
معاون سازمان میراث فرهنگی:

روز جنگلهای هیرکانی در تقویم ملی ثبت شود

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: درخواست داریم روزی به نام جنگل‌های هیرکانی در تقویم ملی ثبت شود.
کد خبر : 406186

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی و گردشگری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،  محمدحسن طالبیان ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی توسط یونسکو برگزار شد، اظهار کرد: پس از ثبت این جنگل در فهرست میراث جهانی باید برای جشن ملی و یا جایزه ملی برنامه‌ریزی داشته باشیم.


وی با بیان اینکه درخواست داریم تا روز ملی جنگل‌های هیرکانی ثبت شود، افزود: برای این جنگل برنامه‌های متنوعی از جمله جابه‌جایی جاده پارک گلستان، انتقال دام‌ها را انجام دهیم


معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تجهیز پایگاه‌های هیرکانی، تأمین منابع اعتباری لازم، اجرای طرح توسعه کلی گردشگری و سامانه گردشگری، ایجاد سامانه ثبت، توانمندسازی جوامع محلی و بحث حفاظت از جنگل‌های هیرکانی مواردی است که باید پیگیری شود.


همچنین در این جلسه، هادی حق‌شناس استاندار گلستان هم گفت: جنگل‌های هیرکانی بعد از کمانچه ترکمن و برج کاووس وشمگیر سومین اثر ثبت شده جهانی است.


وی با بیان اینکه به‌دنبال ثبت اثر دیگری از این استان در یونسکو هستیم، افزود: دیوار گرگان بعد از دیوار چین طولانی‌ترین دیوار جهان است که طول آن ٢٠٠ کیلومتر بوده و در صدد ثبت جهانی آن هستیم.


استاندار گلستان عنوان کرد: ٢٠ درصد جنگل هیرکانی در استان گلستان واقع شده که یک‌هزار و 302 گونه گیاهی و جانوری در آن وجود دارد.


حق‌شناس گفت: به‌خاطر اینکه سه استان شمالی کشور درگیر سیل شده و شهرهای آق‌قلا و گمیشان به‌شدت در حادثه سیل سیل آسیب دیدند، پیشنهاد می‌کنم که مراسم جشن جنگل هیرکانی در این استان برگزار شود.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته