دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1398 - 09:32
نوروزی در گفتگو با آنا:

حفظ کرامت مراجعه‌کنندگان به محاکم قضائی امری ضروری است

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس با اشاره به ابلاغ دستورالعمل حفظ کرامت از سوی رئیس قوه قضائیه گفت: حفظ کرامت و منزلت افراد مراجعه‌کننده به محاکم قضائی امری ضروری است.
کد خبر : 405817
41.jpg

حسن نوروزی در گفتگو با خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره ابلاغ دستورالعمل حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی از سوی رئیس قوه قضائیه گفت: دین اسلام از ادیانی محسوب می‌شود که بیشترین توجه و تأکید را بر حفظ کرامت، شأن و منزلت افراد دارد و معتقد است که هر انسانی در هر جایگاهی که باشد باید مورد احترام و ارزش باشد. در همین راستا هفته گذشته رئیس قوه قضائیه دستورالعمل جامعی را درباره حفظ کرامت افراد ابلاغ کردند و همه مسئولان و کارمندان قضائی را ملزم به رعایت اخلاق در مواجهه با مراجعه‌کنندگان کردند که کاری پسندیده و شایسته است. البته مردم نیز باید رفتار مناسبی با قضات و دیگر کارمندان مجتمع‌های قضائی داشته باشند.


وی ادامه داد: مردم و افرادی که به دادگاه‌ها و مجتمع‌های قضائی مراجعه می‌کنند هر از گاهی با ناراحتی این مراکز را ترک می‌کنند و امیدواریم با ابلاغ این دستورالعمل وضعیت نسبت به گذشته بهتر شود. ما معتقدیم افرادی که وارد مجتمع‌های قضائی می‌شوند چه شاکی باشند و چه متهم باید با اخلاق با آنها رفتار شود.


سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رئیس قوه قضائیه در دوره تحول دستگاه قضائی اقدامات شایسته‌ای را انجام دادند و همین ابلاغ دستورالعمل حفظ کرامت افراد نیز در راستای همین رویکرد بوده است و امیدواریم قوه قضائیه با اقدامات ارزنده‌ای که انجام می‌دهد اعتماد مردم به دستگاه عدالت را جلب کند.


نوروزی با بیان اینکه کرامت انسانی در هر شرایطی باید رعایت شود خاطرنشان کرد: البته قوه قضائیه به جهت جایگاهی که دارد همواره مورد انتقادات و فشارهای مختلفی قرار دارد و قطعاً با روحیه‌ای که شخص رئیس قوه قضائیه دارد، این دستگاه به دور از فشارها به حرکت خود ادامه خواهد داد تا در نتیجه اقدامات صورت گرفته موجب رضایت مردم شود.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته