دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1398 - 06:00
یاوری در گفتگو با آنا:

دانشگاهیان در ترویج هنرهای سنتی پیشگام باشند

یک استاد دانشگاه و پژوهشگر هنرهای سنتی گفت: اساتید و دانشجویان در ترویج هنرهای سنتی می‌توانند پیشگام باشند.
کد خبر : 405798
65.jpg

حسین یاوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به جایگاه هنر اصیل ایرانی گفت: در هنرهای فرش، نگارگری، خوشنویسی و... حرف‌های بلندی وجود دارد که می‌تواند دنیا را تحت تأثیر قرار دهد، چراکه ایران سرزمین انسانیت، معرفت و هنر است.


وی افزود: باید روی این مقوله‌ها که به‌لحاظ اشتغال‌زایی تأثیر بسیار خوبی دارد و روحیه فرد و جامعه را تلطیف می‌کند، خیلی کار شود و لازمه‌اش این است کسی که به مراکز هنری از جمله دانشگاه‌ها می‌آید، دارای آن ذوق و استعداد لازم باشد و کار هنری را با ذوق و شوق انجام دهد.


این استاد دانشگاه و پژوهشگر هنرهای سنتی با بیان اینکه اساتید هنر در دانشگاه‌ها باید از میان افراد با ایمان انتخاب شوند، خاطرنشان کرد: اساتید هنر باید در اعتقاد و ایمانشان به خداوند و ائمه اطهار(علیهم‌السلام) و عشق خود به جامعه تردیدی نداشته باشند تا کاستی‌هایی که در عرصه‌های مختلف مانند دوره قاجار در ایران پدید آمده، برطرف شود.


یاوری تصریح کرد: اساتید و دانشجویان در ترویج هنرهای سنتی می‌توانند پیشگام باشند؛ اساتید هنر باید با هدایت دانشجویان به سمت هنرهای سنتی نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند و در تربیت آنان برای خدمت به جامعه مؤثر باشند.


وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که شهدای هشت سال دفاع مقدس، اندیشمندان و شهدای فعالیت‌های هسته‌ای و دانشمندان حوزه علم و فرهنگ در حل مسائل کشور مؤثر بودند، دانشگاهیان در شرایط فعلی می‌توانند پیشگام باشند و جایگاه هنر اصیل اسلامی-ایرانی را به دنیا معرفی کنند.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته