دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 تير 1398 - 09:48
عبداللهی مطرح کرد:

رفع چالش‌های دانشگاه با تدوین و اجرای ساختاری منظم، قانونمند و راهگشا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر تدوین و اجرای ساختاری منظم، قانونمند و راهگشا برای دانشگاه گفت:رفع چالش‌ها نیازمند برنامه‌هایی ساختارمند با بهره‌گیری از تجارب است.
کد خبر : 402762
1.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر، اسماعیل عبداللهی صبح امروز در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به آمار و عملکرد این دانشگاه در سال 97 و سه ماه نخست سال 98، خدمتگزاری در دانشگاه را افتخار و فرصتی مغتنم در قبال التزام عمیق و قلبی همه اعضا به دانشگاه  دانست.


وی اظهار کرد: در طول مدت حضور در سمت مسئولیت رئیس استان، هیچ تصمیمی در دانشگاه مگر با نیازسنجی، بنا برضرورت، مشورت و بررسی کامل تمام جوانب و مسائل مربوط به دانشگاه اتخاذ و عملیاتی نشده است.


دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه دانشگاه در تصمیم‌گیری‌ها و فعالیت خود تابع هیچ فرد و یا جناحی نبوده و تصمیمات بر اساس معیارها، موازین و مصالح دانشگاه اتخاذ شده است، عنوان کرد: پایان هر سال و ابتدای سال جدید، برنامه‌ها و استراتژی دانشگاه با همفکری و هم‌افزایی مشخص و اعلام می‌شود و در طول سال نیز حرکت علمی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه مطابق با چشم‌انداز اعلام شده صورت گرفته است.


عبداللهی با تأکید بر برخورد جدی با هرگونه بی‌نظمی توصیه کرد که مدیران استانی با سعه صدر در مقابل برخی بی‌نظمی‌ها و کم‌کاری‌ها در ابتدا با روی خوش و رأفت، سپس تذکر شفاهی، مرحله سوم اتمام حجت کتبی و در آخر نیز برخورد قانونی کنند.


وی با اشاره به در پیش بودن ثبت نام دانشجویان بدون آزمون تشریح کرد: دانشگاه‌های استان به‌صورت هماهنگ و با انتخاب ساز و کار مشترک و اثرگذار با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های تبلیغی اعم از مجازی و محیطی به معرفی صحیح و علمی توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو  اقدام کنند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با بیان اینکه راهکارهای تأمین منابع مالی در استان کمتر از حد توان و ظرفیت دانشگاه است بر فعالیت بیشتر در این خصوص تأکید و تصریح کرد: در بخشنامه سازمان مرکزی حداقل به هشت مورد راهکار مهم این موضوع به صراحت اشاره شده که در استان بوشهر فقط دو راهکار شهریه و فعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان در حال انجام بوده و موارد دیگر مغفول واقع شده است و باید به‌صورت جدی و ساختارمند با استفاده از تجارب گذشته در رفع چالش‌های مالی دانشگاه تلاش کرد.


عبداللهی با تأکید بر اینکه باید ساختاری منظم، قانونمند و راهگشا برای دانشگاه تدوین و اجرایی کرد و تمام ارکان دانشگاه اعم از کارمند، دانشجو و هیئت علمی حساب ویژه‌ای برای نقش دانشگاه در برنامه‌های خود در نظر بگیرند، اعلام کرد: باید وظایف محوله برای هر فرد در دانشگاه مشخص شده و براساس تکریم، پیشگیری و کمک به رفع معضلات انجام شود.


وی با بیان اینکه باید از فکر و اندیشه همگان در مدیریت امور بهره گرفت، گفت: مطابق فرمایش‌های مقام معظم رهبری، یکی از وظایف همگان به‌ویژه دانشگاه، امیدآفرینی است و باید تلاش کنیم تا با استفاده از وجهه مردمی دانشگاه، دانشگاهی اجتماعی در کنار مردم و برای رفع مشکلات جامعه ایجاد کرد.


دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر ایجاد رشته‌های جدید با سرفصل‌های متناسب با نیاز منطقه بر توسعه مدارس و آموزشکده‌های تخصصی تأکید و اظهار کرد: باید متناسب با سیاست‌ها و برنامه‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی از ظرفیت‌های استان استفاده و تحول را پیگیری کرد.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته