دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1398 - 12:44
نامورمطلق در گفتگو با آنا:

دانشگاه استاد فرشچیان به دنبال تربیت هنرمند باهویت، خلاق و بااصالت است

سرپرست دانشگاه هنرهای اسلامی-ایرانی استاد فرشچیان گفت: این دانشگاه به دنبال تربیت هنرمند باهویت، خلاق، امروزی و بااصالت است.
کد خبر : 401826
نامورمطلق9.jpg

بهمن نامورمطلق در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به تحول و تعالی هنر در دانشگاه‌ها اظهار کرد: یکی از راه‌های سوق دادن دانشگاه‌های هنر به سمت دانشگاه هویتی و بومی این است که در آموزش هنرهای‌ خود تجدیدنظر کنیم. باید به سمت آموزش هنرهای اصیل و سنتی رفته و آن‌ها را احیا کنیم.


وی افزود: دانشگاه هنرهای اسلامی-ایرانی استاد فرشچیان اخیراً درباره آموزش هنرهای سنتی، نشست هم‌اندیشی خوبی برگزار کرد و رشته‌های دانشگاه فرشچیان که برای احیای هنرهای سنتی است، معرفی شد.


سرپرست دانشگاه هنرهای اسلامی-ایرانی استاد فرشچیان با بیان اینکه باید در زمینه آموزش هنرهای سنتی بازشناسی صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم پس از بازشناسی مجدد و بعد از اینکه توانستیم داشته‌های خود را بررسی کنیم و نقاط قوت و ضعف آن را شناسایی کنیم، بتوانیم از آموزش‌های جدید نیز استفاده کنیم و به یک الگو و مدل متناسب که اصیل و امروزی باشد و در آن خلاقیت و اصالت باشد، دست پیدا کنیم.


نامورمطلق تصریح کرد: فلسفه برگزاری جلسات آموزش هنرهای سنتی، رسیدن به الگویی مناسب است که بتوانیم هنرمندی هویت‌دار، خلاق، امروزی، پاسخگو و مسئله‌شناس را تربیت کنیم که بتواند مسائل مملکت و مردم خودمان را حل کند. دانشگاه استاد فرشچیان به دنبال تربیت هنرمند باهویت، خلاق، امروزی و بااصالت است.


وی عنوان کرد: باعث افتخار است که دانشگاه آزاد اسلامی از نظر مادی و معنوی به دانشگاه هنرهای اسلامی-ایرانی استاد فرشچیان کمک می‌کند. دانشگاه فرشچیان با رسیدن به الگوی مناسب می‌تواند از ظرفیت خود استفاده کند و به کمک دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص هنر بشتابد.


سرپرست دانشگاه هنرهای اسلامی-ایرانی استاد فرشچیان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند هنرمند متناسب با تفکر بومی و مردمی پرورش داده و تربیت کند که از هویت هنری‌ ایران دفاع و صیانت و به مردم کمک کند.


انتهای پیام/4107/4118/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته