دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1398 - 04:44

جشنواره ملی فیلم و عکس فردا زمینه‌ساز کارآفرینی است

جشنواره ملی فیلم و عکس صنعتی و فناوری فردا، با هدف کار‌آفرینی صنعت و فناوری را از دریچه هنر نمایش می‌دهد.
کد خبر : 399488
IMG_20190619_231237_393.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، برگزاری جشنواره‌های گوناگون فرهنگی و هنری در کشورمان همواره فرصت بسیار مناسبی برای ارائه توانمندی‌های هنرمندان و اهالی فرهنگ در حوزه مربوطه بوده است.


جشنواره‌های فیلم، موسیقی و هنرهای تجسمی و غیره همان فرصتی است که هنرمندان به دنبال آن هستند تا بتوانند در حوزه تخصصی خود آثاری را به نمایش بگذارند تا ضمن دیده شدن، آثار به مسابقه وارد شده و مقامی را کسب کند. یکی از جشنواره‌هایی که همواره مورد توجه جامعه بوده و خواهد بود؛ جشنواره‌هایی است که مربوط به حوزه فیلم و سینما است که بزرگترین آن جشنواره فیلم فجر است.


 در میان انبوه جشنواره‌های فیلم، جشنواره‌ای به نام جشنواره فیلم و عکس صنعتی و فناوری به چشم می‌خورد. یکی از اهداف عالی برگزاری جشنواره فیلم و عکس و صنعتی و فناوری ارائه توانایی‌های صنعت کشور به زبان هنر است، زبانی که همه‌فهم و همه‌پسند است. بدیهی است یک فریم عکس یا چند ثانیه تصویر به مراتب بیشتر از هزاران کلمه و سخن مؤثر خواهد بود، از این رو دغدغه‌مندان صنعت کشور با هدف نمایش داشته‌های صنعتی کشور از دریچه لنز دوربین‌ها، جشنواره فیلم و عکس صنعتی و فناوری را برنامه‌ریزی و اجرا کرده‌اند.


جشنواره فیلم و عکس صنعتی و فناوری فردا تاکنون چهار دوره خود را گذرانده است و و مهر ماه ۹۸ زمانی است که پنجمین دوره جشنواره فیلم و عکس صنعتی و فناوری فردا برگزار خواهد شد؛ ابزار هنری در کنار اندیشه هنرمند به کار گرفته می‌شود تا سعی، تلاش، توانایی‌ها و محصولات صنعت‌گران به بهترین شکل معرفی و عرضه شود. جشنواره فیلم و عکس صنعتی و فناوری فردا می‌تواند علاوه بر اینکه محصولات صنعتی و صنعتگران سرآمد را به جامعه و مسئولان  معرفی کند، قادر است با الگوسازی مفید و مؤثر و فرصتی را در جهت کار آفرینی و ایجاد رقابت سالم میان صنعت‌گران پدید آورد.


اولین فیلم مستند صنعتی در ایران در سال ۱۹۳۰ میلادی توسط یک هنرمند آلمانی ساخته شد. مستندی که در حوزه صنعت راه آهن در ایران توسط یک کارگردان آلمانی با امکانات فنی آن زمان ساخته شده است. فیلم‌های صنعتی از نظر فنی و حرفه‌ای با دیگر مستند‌های ساخته شده تفاوتی ندارد و بعضاً نیز از یک تکنولوژی و ساختار برخوردار هستند و تنها تفاوت این مستند‌ها موضوع انتخاب شده آنهاست که در یک روایت مستند یک صنعت یا محصول صنعتی که در نتیجه تلاش یک مجموعه تولید و آماده عرضه شده‌ است معرفی می‌شود.


مستند صنعتی راهی به معنای مستند تبلیغی یا ترویجی است سفارش‌دهنده آن که یک صنعتگر و یا صاحب محصول است از دریچه هنر مقاله خود را به جامعه نمایش می‌دهد به دنبال معرفی محصولات خود با هدف بالا بردن تقاضای آن کالا است. جشنواره مستند صنعتی و فناوری فردا با هدف قرار دادن آنچه به نظر می‌رسد برنامه‌ریزی و اجرا شده است، در جشنواره‌های ملی صنعتی و فناوری فردا با معرفی و ارائه صنعت فناوری کشور به دیگر صنعتگران و جامعه با هدف ملی فرصت‌هایی را ایجاد می‌کند تا جامعه با خدمات ارائه شده در حوزه صنعت بیشتر آشنا شود و موارد را به صورت عینی و مصداقی ببیند.


خروجی این جشنواره علاوه بر تزریق امید و نشاط به جامعه در حوزه صنعت فرصت بسیار مناسبی را برای کارآفرینان فراهم می‌آورد و اشتغالزایی را به دنبال دارد. جشنواره ملی فیلم و عکس با هدف معرفی فعالیت‌ها، توانمندی‌ها و دستاوردهای کشور در بخش‌های مختلف علمی، فناوری، نوآوری، و صنعتی با شعار حمایت از تولید ملی توسط جهاد دانشگاهی هنر با همکاری ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان، و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حمایت سازمان‌ها و مراکز هنری و صنعتی کشور  از ۱۵ تا ۱۷ مهر به‌مدت سه روز برگزار می‌شود. دبیر این جشنواره بهزاد رشیدی و رئیس هیئت داوران اکبر عالمی است.


انتهای پیام/۴۱۰۰/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت صنعتگران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته