دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1398 - 08:00
اسلامی شدن دانشگاه‌ها/42

نظام نظارت بر اعضای هیئت‌علمی تقویت شود

تقويت نظام نظارت بر اعضای هیئت‌علمی برای ارتقای کارآیی آنان یکی از موضوعاتی است که مسئولان مربوط به اسلامی کردن دانشگاه‌ها باید به آن توجه کنند.
کد خبر : 399484
1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اسلامی شدن دانشگاه‌ها یکی از دغدغه‌های مهم نخبگان انقلابی است. باید جامعه علمی کشور برای رسیدن به قله‌های مدنظر در بیانیه گام دوم انقلاب، نسبت به اسلامی کردن دانشگاه‌ها بیش از گذشته فعالیت کنند.


در سلسله مطالب اسلامی شدن دانشگاه‌ها، به برخی از مؤلفه‌های یک استاد از عناصر سیاست‌های اجرایی اسلامی شدن دانشگاه‌ها پرداختیم.


در شماره قبلی گفته شد که تحکیم پایه‌های خود ارزيابي اساتید یکی از موضوعاتی است که مسئولان مربوط به اسلامی کردن دانشگاه‌ها باید به آن توجه کنند.


اعضای هیئت علمی باید در زمینه‌های مختلف علمی، عقیدتی و سیاسی بر روی خود، ارزیابی داشته باشند و این را با ثبات قدم نگه دارند. در روایات دینی ما فرخموده‌اند که «حَاسِبُوا أَنْفُسَکُمْ قَبْلَ أَنْ تُحَاسَبُوا» به حساب خود برسید قبل از اینکه به حسابتان برسند.


بنابراین از اساتید دانشگاه انتظار می‌رود که نسبت به اقداماتی که در دانشگاه انجام می‌دهند واقف و به ارزیابی و نظارت خود آگاه باشند.


در این شماره به مؤلفه دیگر اساتید از عناصر سیاست‌های اجرایی اسلامی شدن دانشگاه‌ها می‌پردازیم. تقويت نظام نظارت بر اعضای هیئت‌علمی برای ارتقای کارآیی آنان یکی از موضوعاتی است که مسئولان مربوط به اسلامی کردن دانشگاه‌ها باید به آن توجه کنند.


نظام نظارت اساتید دانشگاه اگر تقویت شود به نفع خود استاد بوده و تأثیر بسیاری می‌‌تواند بر روی اخلاق و منش او داشته باشد.


با افزایش کیفیت نظارت و ارزیابی بر اعضای هیئت‌علمی، اتفاقات خوبی در دانشگاه‌ها می‌افتد چراکه دانشگاه مبدأ همه تحولات است و اگر بر استاد دانشگاه ارزیابی خوبی صورت بگیرد، قطعاً می‌تواند ثمرات خوبی برای دانشگاه داشته باشد و در جهت تربیت بهتر دانشجویان گام بردارد.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته