دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1398 - 10:38
بیرقی در گفتگو با آنا:

دانشگاه آزاد اسلامی رویکرد خود را با بیانیه گام دوم هماهنگ می‌کند

رئیس حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی رویکرد خود را با بیانیه گام دوم انقلاب هماهنگ می‌کند.
کد خبر : 397627
_ALI9061.jpg

محمدرحیم بیرقی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در اجلاس رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در گرامیداشت سی‌وهفتمین سالگرد تأسیس این دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی که مولود انقلاب اسلامی است، پس از 37 سال بالندگی در عرصه علم و دانش به‌خصوص محوریت فرهنگ، آن‌هم فرهنگ اسلامی، امروز دارد به عنوان یک درخت تناوری که مولود این جریان انقلاب و جریان نظام است، خودش را به عرضه می‌گذارد و به‌نوعی جشن می‌گیرد.


وی افزود: این شادی به‌خاطر این مهم است که تمام آنچه که در اهدافش تعریف شده بود می‌توان گفت محقق کرده است.  آنچه که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم برای تمامی اجزای نظام و مخصوصاً آنهایی که مولود نظام هستند تعریف کردند، فرصتی ایجاد کرد که دانشگاه آزاد اسلامی هم که مولود همین جریان فکری است خود را با آنچه که منویات مقام معظم رهبری است همگام کند.


رئیس حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: فرصتی برای دانشگاه آزاد فراهم شده است تا بتواند خود را برمبنای سیاست کلانی که برای آن تعریف شده، هماهنگ کند و اهداف خود را بازتعریف کرده و بازبینی کند که بتواند هم جریان استراتژیکی و هم جریان تاکتیکی حرکتی‌اش را بر این مسیر هماهنگ کند تا فرمایش مقام معظم رهبری در محیط دانشگاهی که یک محیط جامع علمی و فرهنگی است به منصه ظهور برسد.


بیرقی در پاسخ به این سؤال که معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی چه اقداماتی در راستای طرح پایش انجام داده است، عنوان کرد: معتقدیم که جریان پژوهش به عنوان پشتوانه فکری تمام بخش‌های مختلف می‌بایست خود را نشان دهد. معتقد هستیم جریان حرکت فرهنگی اگر پشتوانه پژوهش فرهنگی نداشته باشد، یعنی مسئله‌شناسی و به‌وقت آن آسیب‌شناسی فرهنگی نداشته باشد قطعاً نمی‌تواند آن مسیر رو به رشد و تعالی خود را طی کند.


وی ادامه داد: با این نگاه آنچه که زیرمجموعه حوزه کاری ما هست به عنوان پژوهشکده‌های فرهنگی حتماً همگام با این جریان پایش، خودشان را بازتعریف مجددی خواهند کرد؛ همانطورکه جلساتی هم در این زمینه پیش‌بینی و برگزار شده و بازتعریف مجددی در حال انجام است که امیدواریم بتواند با این جریان نظام پایش خود را هماهنگ و هم‌سو کرده تا مسیر اصلی را پیدا کند.


انتهای پیام/4115/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته