دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1398 - 08:00

کتاب سخنان سید حسن نصرالله درباره آیت‌الله بهجت منتشر شد

یک مترجم از انتشار کتاب «پدر معنوی حزب‌الله» شامل سخنان سید حسن نصرالله درباره آیت‌الله محمدتقی بهجت از سوی انتشارات شهید کاظمی خبر داد.
کد خبر : 385291
552672_775.jpg

وحید خضاب در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره کتاب «پدر معنوی حزب‌الله» گفت: سید حسن نصرالله مدتی پس از درگذشت آیت‌الله بهجت مصاحبه‌ای تفصیلی با شبکه المنار انجام داد و یک سخنرانی هم به حالت ویدئوکنفرانس در مراسم بزرگداشت آیت‌الله محمدتقی بهجت در بیروت داشتند؛ که اتفاقاً فرزند آیت‌الله بهجت هم در این مراسم حضور داشتند، شاکله اصلی کتاب «پدر معنوی حزب الله» را تشکیل می‌دهد.


وی بیان کرد: به پیشنهاد یکی از بزرگان که ذکرشان در کتاب آمده است، تصمیم گرفتم توصیه‌های آیت‌الله بهجت را که در مصاحبه و سخنان سید حسن نصرالله به آن اشاره شده بود از کتب و خاطرات بزرگان و نزدیکان آیت‌الله بهجت استخراج و به‌صورت پاورقی به کتاب اضافه کنم تا خواننده صحبت‌ها و سخنان خود آیت‌الله بهجت را هم در کنار سخنان سید حسن نصرالله ببیند.


این مترجم عنوان کرد: اضافه کردن سخنان آیت‌الله بهجت به‌صورت مستند به متن سخنان سید حسن نصرالله باعث گویا شدن کتاب و واضح‌تر شدن نکات اخلاقی و سیر سلوکی که در این کتاب آمده است، شد.


خضاب درباره دلایل یادگیری زبان عربی گفت: من می‌خواستم تاریخ منطقه را بشناسم و منابع فارسی در این زمینه خیلی کم بود، مجبور شدم عربی یاد بگیرم و یاد گرفتم. به دلیل حوزه کاری‌ام باید خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و روزنامه‌ها را هر روز رصد می‌کردم.


وی افزود: الان که بیشتر در حوزه زبان انگلیسی کار می‌کنم، برای اینکه ارتباطم با زبان عربی قطع نشود، هر روز وقت مشخصی را به چک کردن روزنامه‌ها و سایت‌های عربی می‌گذرانم و اگر مطلب خوبی باشد، می‌خوانم. گذشته از این‌ها معمولاٌ مستند به زبان عربی تماشا می‌کنم.


به گزارش آنا، کتاب «پدر معنوی حزب‌الله» در ۸۰ صفحه با قیمت ۸ هزار تومان با گردآوری و ترجمه وحید خضاب، توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.


انتهای پیام/4072/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
۰
آیت الله بهجت اهل سیاست بازی و دنیاپرستی و این نوع کارهای بشه انگیزنبودند . الان روح آیت ا...بهجت درقبرازاین حرفهابه شدت غمگین شده است .
هلدینگ شایسته