دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1398 - 19:31
ذاکری:

پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی باید به حل مسائل کشور اختصاص یابند

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی در چند سال اخیر به سمت حل مسائل کشور رفته و ضرورت دارد که در شرایط فعلی تقویت شود.
کد خبر : 384615
13971109001022_Test_PhotoN.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جبارعلی ذاکری در همایش تجلیل از دانشجویان نمونه شاهد و ایثارگر‌ دانشگاه علم و صنعت ایران که عصر امروز در سالن شهید بهرامی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاهیان علم و صنعت افتخار می‌کنند که سرلشکر رضایی، فرمانده اسبق سپاه و سرلشکر سلامی، فرمانده فعلی سپاه از دانش‌آموختگان این دانشگاه هستند.


وی افزود: دانشگاه علم و صنعت دارای حدود ۱۴ هزار دانشجوی کارشناسی، کارشناسی ارشد و‌ دکتری بوده که ۶۵ درصد از آن در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند.


رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران بیان کرد: پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی در چند سال اخیر به سمت حل مسائل کشور رفته و ضرورت دارد که در شرایط فعلی تقویت شود. یک هزار و 800 تا دو هزار پایان‌نامه سالانه در دانشگاه علم و صنعت تهیه می‌شود که اگر 40 درصد آن پایان‌نامه‌ها به سمت حل مسائل برود، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.


ذاکری با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز اولین ماهواره بومی در مرکز تحقیقات فضایی تصریح کرد: در سال جاری دومین ماهواره به فضا پرتاپ خواهد شد که امیدوارم این فرایند تا پایان شهریورماه محقق شود.


رئیس دانشگاه علم و صنعت افزود: در حوزه حمل و نقل ریلی هم تنها دانشکده مهندسی راه آهن در خاورمیانه را در این دانشگاه داریم که تأثیر خوبی برای ارتقا راه آهن دارد که می‌توان به توسعه مترو‌ها هم در این حوزه اشاره کرد.


وی با اشاره به اینکه در حوزه پژوهش هم کار‌های خوبی انجام شده است، گفت: امیدوارم ظرف سه الی ۴ سال آینده بومی سازی قطعات را انجام دهیم البته سال گذشته به همت دستاوردهای اعضای هیئت‌علمی ۳ الی ۴ مورد رونمایی داشتیم علاوه بر آن در حوزه بین المللی تا سال ۱۴۲۰ تعهداتی داریم.


ذاکری اظهار کرد: سال گذشته اولین مرکز نوآوری را افتتاح کردیم و امسال دو مرکز را بهره برداری خواهیم کرد و حرکت از نسل دوم به نسل سوم شکل می‌گیرد، مراکز علمی در حال توسعه است و شرکت‌های علمی به ۳۷ رسیده و امیدوارم تا پایان سال به ۵۰ شرکت برسد.


انتهای پیام/۴۱۱۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته