دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1398 - 05:57
کرونی در گفتگو با آنا:

پیشنهاد خرید اتوبوس دست دوم به‌دلیل کمبود در این ناوگان بوده است

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به این‌که شهرداری تهران از لحاظ تعداد ناوگان در مضیقه بود پیشنهاد خرید اتوبوس دست دوم را مطرح کرد.
کد خبر : 384548

محمدعلی کرونی در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با موضوع ممنوعیت ورود اتوبوس‌های دست دوم به پایتخت اظهار کرد: در حال حاضر به لحاظ اقتصادی شرایط به‌گونه‌ای نیست که برای اتوبوس دست دوم ارز تخصیص داده شود و این موضوع قطعاً جزو اولویت‌های دولت قرار نخواهد گرفت.


وی تصریح کرد: یک‌سری سازندگان و شرکت‌های داخلی در کشور هستند که ما می‌توانیم با محوریت تقویت تولید داخلی این موضوع را از طریق آنها پیگیری کنیم.


دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با بحث تأمین ناوگان اتوبوس‌رانی شهر تهران گفت: اصولاً موضوع تأمین ناوگان اتوبوس‌رانی شهر تهران بر عهده وزارت کشور است و این وزارتخانه نیز از طریق وزارت صمت که طرف قرارداد با شرکت‌های داخلی است برای این شرکت‌ها ظرفیت تولیدی مشخص می‌کند.


کرونی افزود: پس از تولید اتوبوس‌ها و تحویل آن وزارت کشور براساس ظرفیت ناوگان تحویل داده شده و سهمیه هر کلان‌شهر اتوبوس‌ها را تحویل می‌دهد.



وی با بیان این‌که سال گذشته در جدولی سهم هر شرکت تولیدکننده برای تولید اتوبوس در یک زمان‌بندی معین تدوین شده بود، خاطرنشان کرد: متأسفانه تاکنون هیچ اتوبوسی از طرف این شرکت‌ها تحویل داده نشده و هیچ‌کدام از سهمیه‌ها نیز محقق نشده است.


دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر با بیان این‌که شورای شهر تهران و شهرداری به‌طور مداوم پیگیر تحقق این سهمیه‌ها هستند، اذعان کرد: مباحث مطرح شده در خصوص نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی در حد و حدود حرف باقی ماند و به‌نظر می‌رسد چون شهرداری تهران از لحاظ تعداد ناوگان در مضیقه بود این پیشنهاد را مطرح کرده است ولی در حال حاضر مزایای اتوبوس دست دوم به معایب آن نمی‌چربد.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته