دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1398 - 01:00
نماینده مردم خوی در مجلس:

دولت دوازدهم بیشترین اختیارات را در دولت‌های 40 سال اخیر دارد

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت دوازدهم در میان دولت‌های 40 سال انقلاب اسلامی بیشترین اختیارات را داشته است.
کد خبر : 383363
5ec3a87f-1852-4c80-a4e2-a3822b396c9e.jpg

تقی کبیری در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به صحبت‌های روحانی مبنی بر اختیارات رئیس‌جمهور اظهار کرد: با مقایسه‌ای میان دولت‌هایی که در طول 40 سال انقلاب اسلامی در کشور مسئولیت داشتند، متوجه می‌شویم بیشترین اختیار را دولت دوازدهم دارد و مجلس هم همکاری خوبی با این دولت داشته است.


وی با بیان اینکه امروز دست دولت از جهات متعدد در تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی و مدیریت باز است تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی هم در غالب مسائل دولت را همراهی کرده، چه در رأی اعتماد به وزرا و همینطور لوایح و مسائل متعدد در حوزه قانون‌گذاری همواره همراه دولت بوده است.


نماینده مرم خوی در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: رئیس‌جمهور در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا هم اختیارات ویژه و استثنایی دارد که حتی در آن برخی تصمیم‌ها می‌تواند فراتر از اختیارات قوای سه‌گانه باشد. بنابراین طرح مسائلی چون کم بودن اختیارات روحانی کاملاً غلط است.


کبیری با تأکید بر اینکه صحبت از کم بودن اختیارات دولت بهانه‌ای است که اراده ضعیف دولت در پیگیری و مدیریت را نشان می‌دهد، گفت: وقتی آقای روحانی در یک سخنرانی پشت تریبون باصراحت عنوان می‌کند که 100 میلیون دلار برای واردات دادیم و واردکننده 50 میلیون دلارش را کالا وارد کرده و بقیه را برای دلالی برده، این یعنی چه! این پول‌ها را چه کسی به افراد می‌دهد، مگر نه اینکه بانک مرکزی می‌دهد و مجوز واردات را هم وزارت صنعت و جهاد کشاورزی و سازمان توسعه و تجارت می‌دهد که همه اینها مدیریتش با دولت است که هم باید در اهلیت افرادی که ارز را می‌گیرند دقت می‌کرد و هم باید تضمین‌هایی برای بازگشت منابع ارزی کشور می‌گرفت.


وی با تصریح اینکه یک سوءمدیریت را در دولت شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: اینکه عنوان شود دولت اختیار ندارد یا اختیاراتش کم است، درست نیست؛ برعکس ما معتقدیم دولت دوازدهم بیشترین اختیارات را دارد و چیزی که دولت لازم دارد یک روحیه جهادی و اقدام عملیاتی برای برون‌رفت از مشکلات است که بارها از سوی مقام معظم رهبری بر آن تأکید شده است. 


عضو فراکسیون شفاف‌سازی مجلس شورای اسلامی گفت: در دیدار کارگزاران با مقام معظم رهبری هم وقتی روحانی مشکلات در بحث تولید، صادرات و واردات را مطرح می‌کرد، رهبر معظم انقلاب فرمودند امیدوارم دولت این موضوع را پیگیری کند یعنی این موارد به خود دولت باز می‌گشت و مخاطب اصلی این مشکلات خود دولت بود. 


انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته