دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1398 - 15:15
رئیس دانشگاه آزاد کرج:

رشته‌های معرفتی جایگاه ویژه‌ای در علوم انسانی و کاربردی دارند

رئیس دانشگاه‌ آزاد اسلامی واحد کرج بر اهمیت رشته‌های معرفتی تأکید کرد و گفت: رشته‌های معرفتی جایگاه ویژه‌ای در علوم انسانی و کاربردی دارند.
کد خبر : 383007
A94O8139.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرج، محمدحسن برهانی‌فر ظهر امروز با حضور در جمع کارکنان و استادان دانشکده الهیات دانشگاه‌ آزاد اسلامی واحد کرج  با اشاره به حدیث «معرفه النفس افضل المعارف» و سخنان ملاصدرا درباره رشته‌های معرفتی اظهار کرد: علمی که درباره علم نفس و مسائل انسانی مطرح می‌شود، ارزشش از همه مسائل مربوط به این دنیا بالاتر است و این اشارات نشان‌دهنده اهمیت کاربردی رشته‌هایی مانند علوم قرآن، عرفان، حقوق و ... و سایر رشته‌هایی معرفتی در جامعه است.


الهیات

وی تصریح کرد: جایگاه رشته‌های معرفتی در صدر رشته‌های تحصیلی است و به باور بزرگان هم جنبه دنیوی و هم جنبه آخرتی و کمال نفس دارد.


رئیس واحد کرج با تأکید بر رفع پاره‌ای مشکلات در علوم انسانی و دانشکده الهیات به بیان اهمیت این رشته‌ها در جامعه و میزان اثرگذاری و تأثیر آنها پرداخت و افزود: راهکارهایی در دانشگاه آزاد اسلامی در حال بررسی و اجرایی شدن است که با توجه به طرح پایش استان‌ها، رشته‌ها به‌گونه‌ای توزیع و تقویت می‌شوند تا دانش‌آموختگان با علوم روز آشنا بوده و در خدمت به اهداف دانشگاه و نیاز جامعه، مهارت لازم را کسب کنند.


برهانی‌فر با مروری بر فعالیت‌های واحد کرج در حوزه بین‌الملل اظهار کرد: با رایزنی‌های فراوان صورت گرفته با مسئولان ذی‌ربط در دیگر کشورهای علاقه‌مند به مراودات علمی با ایران، جایگاه واحد کرج در امور بین‌الملل پیشرفت محسوس و چشمگیری داشته است.


وی خاطرنشان کرد: از دانشکده الهیات واحد کرج انتظار می‌رود در زمینه جذب دانشجویان خارجی، مشارکت در طرح‌های پژوهشی بین‌المللی و طرح‌های درآمدزای منطقه‌ای و فرامرزی، توانمندی واقعی خود را نشان دهد.


در این نشست کارکنان و استادان دانشکده الهیات، مشکلات و مسائل خود را با رئیس دانشگاه مطرح کردند و راهکارهای مرتفع شدن مشکلات به بحث و بررسی گذاشته شد.


این نشست در ادامه سلسله نشست‌ها و بازدیدهای دوره‌ای و مستمر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج از بخش‌ها و دانشکده‌های مختلف دانشگاه صورت گرفت.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته