دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1398 - 12:26
یک مسئول محیط زیست خبر داد:

کاهش 50 درصدی آتش‌سوزی در مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال گذشته ۲۲۰ هکتار از مناطق حفاظت شده استان در آتش سوخت که نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد کاهش داشت.
کد خبر : 382322

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از اداره  محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، محسن جعفری‌نژاد گفت: سال ۹۶ در مناطق حفاظت‌شده این استان ۳۴ مورد آتش‌سوزی داشتیم که متأسفانه ۴۸۳ هکتار از مناطق حفاظت‌شده طعمه حریق شد اما خوشبختانه با اقدامات حفاظتی و حضور به‌موقع نیروها در اطفای حریق‌ها  این میزان در سال 97 حدود ۵۰ درصد کاهش داشت.


وی ابراز امیدواری کرد که با شناسایی نقاط بحرانی و تدابیر پیشگیرانه در این مناطق با همکاری تشکل‌های زیست محیطی مردمی و همچنین اطلاع‌رسانی نکات ایمنی در هنگام ورود به طبیعت توسط اصحاب رسانه و افزایش فرهنگ محیط زیستی توسط رسانه ملی بتوانیم امسال نیز شاهد کاهش خطرات احتمالی حریق در مناطق حفاظت شده باشیم.


مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: در همین راستا جلسات متعددی با مسئولان ارشد استانی و مدیران دستگاه‌های اجرایی و همچنین اعضای تشکل‌های مردمی داشتیم و نیز با رسانه ملی مکاتباتی صورت گرفت که در آن توصیه‌ها و اقدامات مناسب در کاهش این خطر بیان شد. 


جعفری‌نژاد اظهار کرد: ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه حفاظت‌شده و شکار ممنوع تحت مدیریت حفاظت محیط زیست است. 


وی مناطق شکار ممنوع استان را شامل کوه حاتم تلرش، پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر عنوان کرد و گفت: ۲۰ درصد پوشش جنگلی زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد قرار داشته و نیز ۴۰ درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است.


انتهای پیام/4076/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته