دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1398 - 10:01
هرج و مرج در برج میلاد؛

پیمانکار جشنواره رمضان در برج میلاد به تعهداتش عمل نکرد

با گذشته 14 شب از ماه رمضان و برگزاری جشنواره‌ در برج میلاد متأسفانه غرفه‌‌داران به‌دلیل اینکه پیمانکار به تعهداتش عمل نکرده، نمی‌توانند فروش خوبی داشته باشند.
کد خبر : 382178

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، جشنواره‌های سالانه در مناسبت‌های مختلف شور و شادی را بین مردم به‌وجود می‌آ‌ورد حال این جشنواره نوروزی باشد یا رمضانی؛ هر چه که باشد در آن حضور مردم چشمگیرتر است به‌خصوص درحال حاضر که در ماه مبارک رمضان هستیم و برج میلاد به مانند سال‌های گذشته جشنواره رمضانی دایر کرده است.


اردیبهشت آدمی را یاد کاشان و وقت گلابگیری در آن استان می‌اندازد، به‌طوری که می‌توان این سنت را در تهران هم جستجو کرد و برج میلاد این روزها آیینی به نام گلابگیری را در این مجموعه فراهم کرده تا مردمی که برای بازدید از برج میلاد به آن مجموعه می‌آیند با آیین سنتی گلابگیری هم آشنا شوند.


البته این آیین فقط سنت مردم کاشان است اما در چندین نقاط کشور از جمله تهران به‌خصوص در برج میلاد،  باغ گیاه‌شناسی و فرهنگسرای اشراق دیده می‌شود. برج میلاد در این آیین سنتی علاوه بر گلابگیری و فروش آن، تلاش کرده تا مردم تهران بتوانند از نزدیک با این سنت آشنا شوند.


برج میلاد همه ساله در ماه مبارک رمضان جشنواره‌‌هایی را برپا می‌کند که این جشنواره‌ها هر سال  مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرد؛ برج میلاد با برپایی غرفه‌های مختلف ویژه شهرهای کشور، صنایع دستی و مشاغل قدیمی ایرانیان مانند عطاری و مسگری در این جشنواره میزبان شهروندان تهرانی است.


این مجموعه با دو بخش از جشنواره رمضان که یکی فرهنگی و دیگری تبلیغاتی است و با گماردن اسپانسرها در محیط مجموعه سعی در بهره‌وری مالی کرده‌ است. بخش بازرگانی آن را پیمانکار برعهده گرفته یعنی سوله‌ای را برای برپایی غرفه‌هایی به نام سوغات، صنایع دستی و نمایشگاه حجاب و عفاف اختصاص داده تا سعی در درآمدزایی کند.


برخی از غرفه‌داران که بیشتر غلات هجیم شده را در غرفه داشتند و با گذاشتن تست برای بازدیدکنندگان سعی در فروش محصولات می‌کردند شاکی از قدرت خرید مردم هستند، به‌طوری که یکی از آنها از استقبال بیش از حد بازدیدکنندگان از این بازارچه یاد کرد و گفت هیچ کدام از این مردم برای خرید از این غلات تلاش نمی‌کنند. بلکه اینجا بیشتر به هرج و مرج شبیه است تا غرفه‌هایی برای بازدید. برخی دیگر هم از ناهماهنگی و چینش نادرست و ادغام همه غرفه‌ها با هم گلایه داشتند و این ناهماهنگی را ضعف مدیریت در این قسمت می‌دانستند.


یکی از غرفه‌داران که خود را بهشتی معرفی کرد، گفت که ما از اهواز برای اجاره این غرفه آمده‌ایم و بیشتر عطر و اودکلن و پوشاک را برای عرضه آورده‌ایم اما فروش مناسبی برای آن نداشتیم.


بر اساس این گزارش، یکی از مسئولان برج میلاد درباره پراکندگی چینش غرفه‌ها در سوله غرفه صنایع دستی و حجاب و عفاف گفت: متأسفانه در سالن A که در کنار غرفه‌های نمایشگاه خودرو کلاسیک و نمایشگاه فرش قرار دارد نتوانستیم برای چیدمان غرفه‌ها اعمال نظر کنیم چراکه پیمانکار نتوانست به تعهداتش عمل کند.


وی درباره بازرسی و نظارت بر روی غرفه‌های گلاب و گلابگیری گفت: قیمت گلاب‌ها به خاطر تازگی ممکن است بیشتر باشد اما بازرسانی در آنجا حضور دارند که بر قیمت کالاها و محصولات نظارت دارند و هر شکایتی از سوی مردم باشد با آن برخورد خواهد شد.


جشنواره رمضانی که در برج میلاد برگزار می‌شود مراسم‌های مختلفی دارد از گلابگیری گرفته تا مشاوره طب سنتی و مشاوره تغذیه و مزاج‌شناسی و عنبیه‌شناسی و رایحه درمانی که همه موارد ذکر شده به‌صورت رایگان مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد.


جشنواره رمضانی برج میلاد از ساعت 19 تا 23 برپاست و بازدیدکنندگان علاوه بر بازدید از جشنواره می‌توانند از قسمت‌های فرهنگی آن هم استفاده کنند.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته