دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1398 - 12:42
پناهیان:

مؤثرترین عامل در تربیت جامعه وضع مسئولان است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مؤثرترین عامل در تربیت جامعه وضع مسئولان است، گفت: آدمی که در اوج معنویت و زهد نیست نباید به عرصه سیاست وارد شود.
کد خبر : 380166

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران اظهار کرد: حکومت‌ها نمی‌توانند نسبت به معنویت جامعه خنثی باشند و وقتی حکومت نتواند نسبت به تقویت معنویت در جامعه تلاش کند، طبیعتاً تأثیر مستقیم بر روی قدرت خواهد داشت.


وی ادامه داد: حکومت‌ها موظفت هستند که به نفع خیر و به نفع جامعه تلاش کنند. دولت‌ها همان‌قدر که موظف هستند برای فراهم آوردن زیرساخت‌های جامعه و رفاه مردم، همان‌قدر هم برای تقویت معنویت در جامعه موظف هستند.


استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در برخی از کشوهای غربی که تحت تأثیر تفکرات صهیونیستی فرار دارد، به معنویت اهمیت نمی‌دهد و این صهیونسیت‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا معنویت را از بین ببرند.


پناهیان با بیان اینکه وضعیت بی‌بندوباری در غرب کاملاً تحت نفوذ صهیونسیت‌ها اتفاق می‌افتد، گفت: آن‌ها از نظر سیاسی تابع صهیونیست‌ها و تابع کارتل‌های تل‌آویو و واشنگتن هستند.


وی با بیان اینکه بی‌تفاوتی نسبت به فرهنگ خیانت به فرهنگ و مصداق بارز تبعیت از صهیونسیت‌ها است، افزود: بی‌تفاوتی به فرهنگ یعنی آسیب رساندن به ریشه فرهنگ است.


استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه جامعه ما به مرحله‌ای نرسیده است که جلوی غذای مسموم فرهنگ غرب بایستد، گفت: خیلی از پدر و مادرها انتظار دارند که جلوی این غذای مسموم را بگیرند و دولت باید مانع این غذای مسموم شود و اگر مانع آن نشود این بدین معنی است که آن‌ها می‌خواهند به عمد مانع مبارزه با فساد شوند.


پناهیان با بیان اینکه حوزه و دانشگاه در رابطه با جلوگیری از ترویج غذاهای مسموم فرهنگی در جامعه تقصیر دارند، افزود: باید در جامعه، عمل به امر نماز را ترویج داد.


وی بیان کرد: بنیان آموزش و پرورش دچار اشتباهی است که تلاش می‌کند دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال را کودک تلقی کند و حالا بماند که عده‌ای به‌دنبال این هستند که ازدواج زیر ۱۸ سال را جرم تعریف کنند.


پناهیان با بیان اینکه براساس تعالیم دینی بسیاری از هفده‌ ساله‌ها می‌توانند مسئولیت برعهده بگیرند، گفت: خیلی از این مسئولانی که حاضر نیستند میز خود را رها کنند از سن هفده سالگی عهده‌دار مسئولیت بودند، لذا نباید سنین زیر ۱۸ سال را کودک تلقی و آن‌ها را از قبول مسئولیت واداشت.


وی افزود: برای اینکه مردم را به امور معنوی دعوت کرد باید با خوشرویی و زبان صلح سخن گفت و همچنین برای دعوت به معنویت در کشورمان رو به گسترش است که به جد می‌توانم بگویم که میزان نمازخوانان در دانشگاه‌ها گسترش یافته است.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مؤثرترین عامل در تربیت جامعه وضع مسئولان است، گفت: اگر یک مسئول از اخلاق و کردار خوبی برخوردار نباشد، هزاران موعظه اخلاقی در جامعه اثر نخواهد کرد، لذا آدمی که در اوج معنویت و زهد نیست نباید به عرصه سیاست وارد شود و خود مردم هم دارند به این باور می‌رسند که مسئولان باید اهل تقوا باشند.
انتهای پیام/4122/۴۰۷۹/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته