يكشنبه  30  تیر  1398
دوشنبه , 02 اردیبهشت 1398 ساعت 14:51

نویدادهم در گفتگو با آنا:

سند تحول بنیادین بیش از گذشته در دستور کار آموزش و پرورش است

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیش از گذشته در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

مهدی نویدادهم در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در خصوص اولویت اجرای برنامه‌های سند تحول بنیادین در سال 98 گفت: اولویت‌های اجرای سند تحول بنیادین در سال 98 ازنظر شورای عالی آموزش، تمرکز بر روی خرده‌نظام‌های سند تحول است.

وی افزود: این سند تنظیم، ابلاغ و نظام‌های آن نیز ابلاغ شد و در مرحله بعد به زیرنظام‌های این سند می‌رسیم. در واقع تکلیف اجزای سند را مشخص می‌کنیم که تعریف‌هایی در مورد خلاقیت و نوآوری، بحث هدایت تحصیلی و سایر خرده نظام‌ها را شامل می‌شود و امیدواریم هر چه زودتر این برنامه‌ها تدوین شود تا آن را به کمیسیون‌ها و شورای عالی برده و تصویب کنیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: کار مهمی که دو سال است درگیر آن هستیم بحث آیین‌نامه اجرایی مدارس است و امیدواریم امسال بتوانیم آن را به نتیجه برسانیم.

وی افزود: با تدوین این آیین‌نامه مدیران مدرسه باید بر اساس آن مدارس خود را اداره کنند و چارچوب مدارس، ثبت‌نام، ضوابط انضباطی و برنامه‌هایی که باید در اولویت کار مدارس قرار گیرد مشخص و تدوین می‌شود اما این قوانین مبتنی بر مبانی سند تحول بنیادین و مفاهیم زیرنظام‌ها و مبانی روش اداره مدرسه و راهبری مدرسه خواهد بود و هدف ما این است که بتوانیم از بحث‌های آموزشی و اداری عبور کرده به سمت راهبری تربیتی حرکت کنیم و در این مسیر مدیران ما در نقش راهبر تربیتی باید حرکت کنند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه خوشبختانه اجرای سند بیش از گذشته نسبت به قبل در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد، افزود: اهتمام بیشتری نسبت به سند به وجود آمده است و هرکدام از مقامات مسئول وقتی می‌خواهند از آموزش و پرورش صحبت کنند به مفاهیم سند استناد می‌کنند و فهم مشترکی به وجود آمده است که باید به آن عمق ببخشیم.

ادهم  افزود: امسال ترمیم و فهم مفاهیم سند در اولویت کار قرار دارد و باید فهم دقیق‌تری نسبت به آن پیدا کنیم و هر کاری را به نام سند عرضه نکنیم.

وی از حرکت به سمت مدرسه به‌عنوان قدم دیگر شورای عالی آموزش یادکرد و اضافه کرد: مدارس ما در حال حاضر مدارس شلوغی هستند و باید صحن مدرسه را خلوت کنیم تا در فضای آرامش به اجرای سند بپردازند؛ شلوغی مدارس نیز به دلیل تنوع طرح و برنامه‌هایی است که به سمت مدرسه سرازیر شده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: وزیر مدتی پیش برنامه‌ای را مصوب کرد که صدور بخشنامه به مدرسه و اجرای آن توسط مدارس را محدود می‌کرد. اگر این موضوع را مهار کنیم و آمار زیاد از مدارس نخواهیم، آرامشی در مدارس حاکم می‌شود و بچه‌ها می‌توانند بهتر به درس بپردازند.

انتهای پیام/4087/پ

http://ana.ir/i/375451
سند تحول بنیادین راه علاج درد‌های آموزش‌وپرورش است

سند تحول بنیادین راه علاج درد‌های آموزش‌وپرورش است

جذب دانشجوی دستیاری پزشکی داخلی در دانشگاه آزاد اسلامی

جذب دانشجوی دستیاری پزشکی داخلی در دانشگاه آزاد اسلامی

مدارس امروزی، آینده هوشمندی را برای دانش‌آموزان ترسیم نمی‌کند

مدارس امروزی، آینده هوشمندی را برای دانش‌آموزان ترسیم نمی‌کند

شرایط بازگشت به تحصیل دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد

شرایط بازگشت به تحصیل دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد

برگزاری سیزدهمين دوره ‏آزمون کشوری صلاحيت بالينی دانشگاه آزاد

برگزاری سیزدهمين دوره ‏آزمون کشوری صلاحيت بالينی دانشگاه آزاد

زمان اجرای سند تحول بنیادین  را از دست ندهیم

زمان اجرای سند تحول بنیادین را از دست ندهیم

اتمام تحقیق و تفحص از پرونده حسین فریدون/ نتیجه به زودی اعلام می‌شود

هدف اصلی جشنواره ابن‌سینا افرایش فعالیت‌های علمی دانش‌آموزان است

ورود فضای مجازی برنامه‌ریزی‌ها در حوزه آسیب ها را با مشکل روبرو‌کرده‌است

دوره ابتدایی پرمدرسه‌ترین مقطع تحصیلی است

یک میلیون دانش آموز تحت پوشش طرح نماد قرار دارد

برگزاری جشن پایان استفاده از بخاری‌های نفتی در مدارس در مهرماه

بودجه آموزش و پرورش 3 برابر شده است/ اگر برجامی نباشد ما هم تعهدی نداریم

آموزش و پرورش باید از حافظه‌محوری دور شود

معاون وزیر آموزش و پرورش: مهم‌ترین کارکرد پرسش مهر جریان‌سازی فرهنگی است

ثبت نام کتاب های درسی کلاس اولی‌ها آغاز شد

معلمان باید حق انتخاب مدیر مدرسه را داشته باشند

231 نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی امسال وارد کلاس درس می‌شوند

بحث مدارس مصادره‌شده توسط بنیاد شهید در دست بررسی است

طرح رتبه‌بندی معلمان در صورت ابلاغ دولت، اجرایی می‌شود

توزیع کتاب‌‎های ویژه دانش آموزان استثنایی تا شهریور ماه

اجرای طرح رتبه بندی معلمان 10 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد

بحث رتبه‌بندی معلمان بیشتر سیاسی‌بازی است

دانش‌آموزان سیستان و بلوچستانی هدف بعدی طرح «کلاس‌ تیزهوش» هستند

ساخت 6 مدرسه 6 کلاسه در مناطق سیل‌زده خوزستان تا آذرماه طول می‌کشد

انتقادهای معلمان در تقابل با نظام آموزشی نیست